صادرات 95 میلیون دلار کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: 21 هزار تُن کالای غیرنفتی به ارزش 95 میلیون دلار در مدت دو هفته بازگشایی دروازۀ صادراتی منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت کالا‌هایی شامل مواد غذایی، آبزیان پرورشی، مصالح ساختمانی، تره بار، کالای خانگی و صنعتی، آهن آلات و وسایل مکانیکی از منطقه آزاد اروند به عراق صادر شده است.
صادرات کالا به عراق از منطقۀ آزاد اروند 18 تیرماه امسال پس از چهارماه از شیوع کرونا بازگشایی شد.
موسوی با بیان اینکه روند صادرات کالا به عراق از منطقه آزاد اروند با فعال شدن شبانه روزی مرز شلمچه شتاب می‌گیرد بر باز شدن دروازۀ دوم منطقه آزاد اروند برای صادرات کالا به عراق تاکید کرد.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد با گفتگو با رایزنی با مقام‌های عراقی دروازه دوم صادراتی منطقه آزاد اروند در منطقه شلمچه که زیرساخت‌های آن آماده شده است باز شود.
موسوی افزود: به منظورآسان‌سازی تخلیه و بارگیری کالا، از سوی منطقه آزاد اروند یک دستگاه ایکس‌ری بسیار مجهز با هماهنگی پایانه تجاری شلمچه در این گذرگاه تجاری نصب و راه اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مرز دریایی خرمشهر (اروندرود) به عنوان آبی منطقه آزاد اروند همچنان در خدمت صادرات کالا به عراق مورد استفاده قرار گرفته است افزود: صادرات کالا به عراق از طریق دریایی کم هزینه‌ترو امن‌تراز صادرات از مسیر‌های زمینی است از این صادرکنندگان و تجار برای صادرات بیشتر کالا به عراق از مرز دریایی خرمشهراستفاده کنند.
به گفته معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند، سال گذشته حدود یک میلیارد کالا از منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد تا این منطقه رتبه نخست صادرات کالا از بین مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص دهد.
صادرات کالا به عراق از منطقه آزاد اروند، علاوه بر مرز دریایی خرمشهر و مرز زمینی شلمچه، از بندر آبادان نیز انجام می‌شود.
بنادر خرمشهر و آبادان به همراه جزیرۀ استراتژیک مینو در محدودۀ منطقه آزاد اروند قرار دارند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.