بهره برداری از اسکله های 16 تا 20 بندر شهید رجایی در هفته دولت

مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از پيشرفت 97 درصدي تعميرات اساسي اسكله 20 و نوسازي و اصلاح نشيمن گاه فندر و ملحقات اسكله 16  تا 19  بندر شهيدرجايي خبرداد و زمان بهره برداري از اين پروژه ها را هفته دولت اعلام كرد .

به گزارش فرینا، علي رضا محمدي كرجي ران با اشاره به تمهيدات انديشيده شده در راستاي گسترش فعاليت بندری و انجام تعمیرات ادواری پيشگيرانه به منظور جلوگیری از آسیب به اسکله ها بیان داشت: بر اين اساس تعميرات و بازسازي سازه اي و ملحقات پهلو گيري، مهاربندي و تاسيساتي اسكله هاي 16 الي 20 (مجموعاً 5 پست اسكله) در بندر شهيد رجايي آغاز گرديد.
محمدي كرجي ران عنوان کرد: در بخش اصلاحی و تعمیراتی، ترميم بولارد ها، تعمير كانال هاي تاسيسات، تعمير كانال هاي جمع آوري آب هاي سطحي، تعمير منهول و دريچه هاي برق، تعمير كاراستا پرها و همچنين رنگ آميزي پيشاني و زير طاق اسكله ها، تعويض فندرها و نیز همتراز كردن سطح فندرهاي اسكله شماره 20 و اطاله اسكله شماره 21 از مهمترين اقدامات صورت گرفته در این بخش بوده است  .
وی اعتبار هزينه شده در اين پروژ را 240 ميليارد ريال و مدت اجراي آن را 24ماه اعلام كرد و افزود: در پروژه مذكور به شكل مستقيم 30 نفر و در زمان اجرا بطور غير مستقيم 120 نفر اشتغال ايجاد شده است. 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: اين پروژه با 97 درصد پيشرفت فيزيكي در حال طی نمودن مراحل پایانی است و هفته دولت سال جاري به بهره برداري مي رسد.

تامین ملزومات و قطعات مورد نیاز در روند ساخت اسكله هاي 16 تا20 بندرشهيدرجايي از تولید کنندگان داخلی 

محمدي كرجي ران با بیان اینکه تامین قطعات و نیازها در داخل کشور  با هدف حمایت از صنعتگران ایرانی  همواره ارجح امور بوده تصریح کرد: در این پروژه نیز خريد و تامین فندرها و متعلقات آن از توليد كنندن داخلي انجام گرفته است.
وی تاکید کرد: کلیه ملزومات خریداری شده با نمونه مشابه خارجي برابري مي كند واین مزيت  ضمن جلوگيري از خروج ارز از كشور گردش چرخش های توليدرا درپي داشته، از این رو انجام اين اقدام را تا جایی که محصول مشابه درکشور وجود داشته باشد تداوم خواهیم بخشید.

دستاوردهای حاصله از اجرای اسكله هاي 16 تا20 بندرشهيدرجايي

مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، حفظ سرمايه هاي ملي با انجام تعميرات متوالي و پيشگيرانه به منظور جلو گيري از آسيب به اسكله ها، افزايش عمر مفيد اسكله با انجام تعميرات به موقع و ضروري، افزايش ايمني سيستم پهلو گيري در اسكله با توجه به تعويض نوع فندرها، عملكرد بهتر فندرها جايگزين شده(suc1250وsuc1150) نسبت به فندرهاي قبلي(v)شكل و همچنين قابليت پهلو دهي كشتي ها با سايز هاي بزرگتر را مهمترين دستاورهاي حاصله از اجراي اين پروژه قلمداد كرد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.