بازدید مدیرعامل منطقه آزاد قشم از واحدهای تولیدی و طرح های گردشگری سطح جزیره

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از وضعیت فعالیت چند واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی طولا و همچنین چند طرح عمرانی و گردشگری سطح جزیره بازدید کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی به همراه جمعی از مدیران این سازمان در بخش نخست این بازدیدها که با هدف بررسی وضعیت فعالیت و حل مشکلات برخی صنایع تولیدی قشم برگزار می شد، از خط تولید چهار شرکت و واحد صنعت مستقر در شهرک صنعتی طولا بازدید کرد.
مومنی در این بازدیدها تسریع فرآیند ترخیص مواد اولیه مورد نیاز تولید را اقدامی مهم و مثبت در جهت افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی فعال در جزیره قشم دانست و بر ضرورت تولید باکیفیت محصولات برای تامین بخشی از نیازهای داخل کشور و همچنین با نگاهی به بازارهای صادراتی منطقه تاکید کرد.
وی فعالیت واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه را با وجود مشکلات مختلف، اقدامی جهادی و در راستای عملی شدن اصول سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در سال جاری و جهش تولید قلمداد کرد.
شرکت عصر پلاست آسیای قشم نخستین واحد تولیدی بود که مورد بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت. مواد اولیه مورد استفاده در این واحد تولیدی، ضایعات پلاستیکی جمع آوری شده از سطح جزیره قشم بوده و محصول نهایی تولید شده آن گرانول می باشد. این واحد تولیدی با سرمایه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر موفق شده برای 10 نفر نیروی کار اشتغال ایجاد کند.
حمیدرضا مومنی و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در دومین مقصد خود از واحدهای تولیدی، از خط تولید شرکت آبراهه قشم بازدید کردند. این شرکت نزدیک به 10 سال پیش با سرمایه گذاری حدود 500 میلیون ریال فعالیت خود را در زمینه تولید پلاستوفوم و انواع یخدان آغاز کرده است. در حال حاضر  7 نفر نیروی کار در شرکت آبراهه قشم مشغول فعالیت هستند.
بازدید از وضعیت خط تولید، انبار و محصولات تولید شده توسط دو شرکت آریا شیک و افرا زیبا، تولیدکننده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی سومین مقصد برنامه های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بود. این شرکت ها با سرمایه گذاری و اشتغالزایی در زمینه تولید انواع ادکلن، شامپو، انواع کِرِم و دیگر محصولات محصولات آرایشی و بهداشتی مشغول فعالیت هستند.
مومنی و هیات همراه در چهارمین و آخرین مقصد خود از مجموعه های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی طولا، از کارگاه تولیدی شرکت آذین پوشان قشم بازدید کردند. تولید انواع پوشاک و البسه زنانه محصولات تولید شده توسط این واحد را تشکیل می دهند. شرکت آذین پوشان قشم با سرمایه گذاری بالغ بر 8 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر برای 25 نفر نیروی کار اشتغال ایجاد کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از برنامه های روز پنجشنبه خود از آخرین وضعیت هتل سلطان قشم، بازدید کرد. مومنی در این بازدید نکاتی را برای تسریع انجام مراحل پایانی ساخت و تجهیز این مجموعه اقامتی ـ گردشگری صادر کرد. با آغاز به کار فاز نخست این هتل 150 تخت به ظرفیت اقامتی ـ گردشگری شهر قشم اضافه خواهد شد. همچنین با توسعه و اتمام فاز دوم این مجموعه، ظرفیت اقامتی آن در مجموع به 200 تخت افزایش پیدا خواهد کرد.
بازدید میدانی از آخرین وضعیت احداث کمپ پارک ساحلی ریگو و همچنین سایت گردشگری ـ ورزشی جزایر ناز بخش های پایانی برنامه های روز پنجشنبه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان بود. هدف از این بازدید بررسی اقدامات صورت گرفته مدیریت امور درگهان در زمینه احداث و آماده بهره برداری شدن کمپ پارک ساحلی ریگو و همچنین توسعه سایت جزایر ناز در حوزه های عمرانی، فضای سبز و ساخت و تجهیز این مکان به امکانات رفاهی و تفریحی برای استفاده ساکنان و گردشگران بود.
از تاریخ 12 بهمن ماه سال گذشته و با تفویض اختیار سایت جزایر ناز و کمپ پارک ریگو به مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت های توسعه ای و ساماندهی این سایت های گردشگری و خدماتی، بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای حوزه های مختلف عمرانی، رفاهی و گردشگری این دو محل تخصیص یافته است.
در سال های اخیر منطقه آزاد قشم با سیاست گذاری صحیح جهت بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها، اقدام به جذب طیف گسترده ای از سرمایه گذاران صنایع مختلف کرده که در عمل موجب ایجاد جذابیت بیشتر این جزیره برای جلب گردشگران شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.