منطقه ویژه اقتصادی پیام اکو سیستم مطلوب شرکت های فناور و دانش بنیان

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به عنوان یکی از بسترهای امن برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، توانسته با گسترش وفراهم سازی هر چه بیشتر زیر ساخت ها درحوزه هایی از جمله آی.تی و آی.سی.تی امروز به اکوسیستم مطلوب شرکت های فناور و فناوری های نوین در کشور تبدیل شود.

به گزارش فرینا، با توجه به اهمیت اقتصاد دیجیتال و توسعه روزافزون آن در دنیای امروز که با سرعتی باور نکردنی در تمام بخش های مختلف جوامع بشری رسوخ کرده، این منطقه نیز به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت ارتباطات، فناوری اطلاعات از مهم ترین برنامه های خود را که به خصوص طی 2 سال گذشته توانسته به خوبی محقق کند، توسعه زیر ساخت ها با هدف حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران در بخش آی.تی و آی.سی.تی بوده است.
امسال نیز که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده با همت جمعی که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام شکل گرفته، این عزم بوجود آمده تا زمینه حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف احیای صنایع  غیرفعال ، رونق تولید و توسعه اشتغال مولد در منطقه فراهم شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به استقبال شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های از جمله آی.سی.تی و آی.تی در منطقه گفت:  طی سال های گذشته زمینه فعالیت 76 واحد تولیدی در این حوزه در منطقه ویژه فراهم شده است.
نادر ثناگو مطلق با بیان اینکه تعدادی از این واحدها فعال و مابقی نیز در حال ساخت هستند  به برنامه های پیش روی منطقه برای توسعه زیر ساخت ها با هدف حضور سرمایه گذاران آی.تی و آی.سی.تی داخلی و خارجی در منطقه پیام اشاره و اظهار داشت: با همین هدف و در نخستین گام در سال جهش تولید، عملیات عمرانی بزرگ ترین و چهارمین فاز منطقه ویژه به مساحت 165 هکتار آغاز شده است.
ثناگو مطلق با بیان اینکه هم اکنون زیرساخت های سه ناحیه از این فاز آماده سازی و تحویل سرمایه گذاران شده خاطر نشان کرد: با واستقرار شرکت های جدید در مرحله نخست فاز چهار، انعقاد کلیه قراردادهای سرمایه گذاری و با بهره برداری رسیدن کامل این طرح ها، پیش بینی می شود تا سال آینده، بیش از 2 هزار فرصت شغلی در منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.