آمادگی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای جذب سرمایه گذار در هرمزگان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر همگرایی بیشتر در راستای جذب حداکثری سرمایه گذار در استان تاکید کرد و گفت: از این ظرفیت می‌توان در راستای انجام امور ترانزیتی استفاده کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری موج هرمزگان، حسن خلج طهرانی، در دیدار با علیرضا محمدی کرجی ران مدیر کل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از اعلام آمادگی برای جذب سرمایه گذار در 23 طرح خبر داد و افزود: با وجود شرایط موجود اقتصاد کشور، زمینه‌ی سرمایه گذاری را در هرمزگان مهیا کرده ایم. افزایش و توسعه تعامل و همکاری فی مابین جهت جذب سرمایه گذار با توجه به ۳/۵ کیلومتر مرز مشترک مورد تاکید طرفین قرار گرفت و مقرر شد جلسات دوره ای مشترک برنامه ریزی شود.

خلج طهرانی خواستار همکاری‌های گسترده‌تر سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان با این منطقه عظیم اقتصادی شد و اظهار داشت: همگرایی بیشتر به جذب حداکثری سرمایه گذار در استان منتج می‌شود.

وی با استناد به تعریف علمی بندر، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را یکی از بنادر استان هرمزگان خواند و افزود: از این ظرفیت می‌توان در راستای انجام امور ترانزیتی استفاده کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خلیج فارس اضافه کرد: با این حال برخی از تعرفه‌های سنگین بندری سبب شده است تا شاهد افزایش نارضایتی فعالان اقتصادی باشیم که این موضوع در جذب سرمایه گذار هم تاثیر منفی می‌گذارد.

خلج طهرانی در پایان بر اصلاح برخی از روند‌های معیوب این بخش در راستای ترغیب بیشتر فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برای حضور در این حوزه تاکید کرد و گفت: امیدواریم در حرکتی تعاملی شاهد ایجاد جهش تولید در استان هرمزگان و تسهیل در امر سرمایه گذاری باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.