صادرات ۶ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۶ میلیون و ۴۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار از گمرک پارس جنوبی صادر شد.

به گزارش فرینا، امیر عباس حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با تاکید بر توجه به صادرات محصولات پارس جنوبی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس علاوه بر تولید محصولات مورد نیاز کشور، محصولات متعددی تولید و صادر می‌شود.
حمیدی با بیان اینکه "صادرات محصولات از منطقه پارس جنوبی با وجود تحریم‌ها ادامه دارد" خاطرنشان کرد: در 4 ماه امسال افزون بر 6 میلیون و 43 هزار تن انواع محصولات غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است.
وی، با بیان اینکه در 4 ماه نخست امسال 7 هزار تن میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است گفت: این محصول به ارزش 3.7 میلیون  دلار از طریق گمرک پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شد.
سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، محصولات صادراتی را شامل متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن و دیگر محصولات دانست و بیان کرد: این محصولات به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و  کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
حمیدی با اشاره به کاهش 83 درصدی واردات از طریق این گمرک خاطرنشان کرد: در 4 ماه نخست امسال 17 هزار 301 تن انواع محصولات مورد نیاز از کشورهای مختلف وارد و از طریق این گمرک ترخیص شده است.
وی ارزش این کالاهای وارداتی را177 میلیون دلار دانست و تصریح کرد: در این مدت 16 هزار تن کالاهای پروژه‌ای به ارزش 170.5 میلیون دلار وارد گمرک پارس جنوبی شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.