با حضور سرپرست وزارت صمت؛

کارخانه MDF آرین شیمی در بندر امیرآباد به بهره برداری رسید

بزرگترین واحد تولید MDF (فیبر فشرده) مازندران به صورت ویدئو کنفرانسی توسط رییس جمهور و با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر امیرآباد افتتاح شد.

به گزارش فرینا، با حضور مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت،  محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و حسین زادگان استاندار مازندران و جمعی از مدیران استانی و فعالان اقتصادی کارخانه تولید MDF با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن با برآورد به روز سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریال  و اشتغال ۲۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح این مراسم که بصورت ویدئو کنفرانسی و با دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران دکتر حسن روحانی انجام پذیرفت چندین طرح تولیدی در کشور از جمله تولید MDF آرین شیمی در شرق استان مازندران و در اراضی پشتیبانی بندر امیرآباد به بهره برداری رسید.

سرپرست وزارت صمت در این مراسم ضمن ارائه مشخصات فنی و تاثیر این کارخانه بر افزایش تولید داخلی توضیحاتی ارائه نمود و خاطر نشان کرد: با ورود این کارخانه به چرخه تولید مقدار ۳۰۰ هزار تن به ظرفیت کشور اضافه شده  است.

مدس خیابانی افزود: بحث ورود موقت چوب های با پوست در هیات دولت مطرح شده است که در صورت موافقت می توان ظرفیت های خالی این بخش را افزایش داد و هم با تولید این نوع محصول، صادرات را در این بخش رونق بخشید که ارز آوری برای کشور و اشتغال متخصصان این حوزه را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با ایجاد ظرفیت های تولیدی و کارخانجات از این دست با  رویکردهای توسعه لجستیک در استان تجاری مازندران گامی موثر برداشته خواهد شد و با این اقدامات می توانیم از ظرفیت کشورها CIS نیز استفاده کنیم و همچنین در راستای آن طرح توازن در بنادر شمالی و جنوبی برقرار و باعث رونق تولید می گردد.

حسین زادگان استاندار مازندران نیز در راستای این مراسم ظرفیت های استان مازندران را در سرانه تولید کشور مثمر ثمر خواند و گفت: با اقداماتی که در دولت تدبیر و امید صورت پذیرفته است شاهد رشد و توسعه کارخانجات در مازندران بودیم و روز گذشته نیز با حضور سرپرست وزارت صمت چندین طرح را در استان به بهره برداری رساندیم و با پیگیری و دستور اکید ریاست محترم جمهور این اتفاقات مهم در استان سرسبز مازندران رخ داده است.

سعیدی مدیرعامل گروه صنعتی آرین سعید نیز ضمن تقدیر و تشکر از ریاست محترم جمهور آقای دکتر روحانی بیان داشت: با بهره برداری از این کارخانه و یک کارخانه مشابه دیگر در استان همجوار علاوه بر تولید و اشتغال نیروهای بومی توانستیم ۱ میلیون تن به ظرفیت MDF کشور اضافه کنیم که امیدواریم با توسعه و تولید دیگر محصولات که مواد اولیه آنها را MDF تامین می نماید ظرفیت تولید اینگونه محصولات را رونق بخشیده و در سالی که با دستور مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری گردیده است شاهد جهش قابل توجهی  باشیم.

لازم به ذکر است بزرگترین و اولین بندر نسل سوم در شمال کشور که مولود انقلاب شکوهمند اسلامی می باشد و از سال ۱۳۸۰ با پهلوگیری اولین کشتی فعالیت خود را شروع نموده است، توانسته است در این مدت کوتاه جذب سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی را بخوبی انجام دهد و در حال حاضر ۹ شرکت تولیدی در این بندر فعالیت داشته و میلیاردها ریال سرمایه گذاری توسط آنها انجام شده و هر ساله شاهد رشد چشمگیر میزان تخلیه و بارگیری و جذب سرمایه گذاری در زمینه های مختلف می باشد. اراضی وسیع ۱۰۶۰ هکتاری بندر امیرآباد این فرصت را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی می دهد تا با بهره مندی از بستر دریای خزر در مسیر کریدور شمال ـ جنوب کالاهای خود را از اقصی نقاط دنیا به کشورهای CIS و بالعکس حمل نمایند.


 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.