به میزبانی دانشگاه بین‌المللی چابهار برگزار شد؛

نشست هم‌اندیشی توانمندسازی نیروی‌های بومی موردنیاز صنایع سواحل مکران

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار در نشست هم‌اندیشی توانمندسازی نیروی‌های بومی موردنیاز صنایع سواحل مکران گفت: دانشگاه در مسیر توانمندسازی این نیروها گام‌های اساسی برداشته است.

به گزارش فرینا، ناصر آبروش افزود: اهمیت برگزاری این هم‌اندیشی در راستای بررسی چالش‌ها و برون‌رفت از وضعیت کنونی برای جذب نیروی توانمند برای صنایع سنگین و سبک بندر چابهار است.

آبروش در ادامه به چالش‌های مراکز آموزش عالی پرداخت و اظهار داشت: در گام نخست نیازهای آموزشی صنایع می‌بایست طرح موضوع و سپس برنامه‌ها برای پیاده‌سازی تدوین شود.

وی افزود: برای تعریف دوره‌های کوتاه‌مدت، دانشگاه‌ها می‌توانند به‌راحتی نیازهای موردنیاز صنایع را برطرف نمایند.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار بیان کرد: برای دوره‌های منجر به مدارک تحصیلی آکادمیک و بلندمدت بین ۲ تا ۴ سال نیاز به برنامه‌ریزی مناسب با داشتن چشم‌انداز در بلندمدت است.

آبروش گفت: دانشگاه‌ها به لحاظ جذب اعضای هیئت‌علمی و تعریف دوره‌های بلندمدت با چالش‌های اساسی روبه‌رو هستند و در بلندمدت ممکن است متضرر شوند.

وی خاطرنشان ساخت: شرکت‌های بخش خصوصی به دلیل بحران‌های اقتصادی پیش رو و نوسانات ارزی و تأمین به‌موقع منابع مالی در پروژه‌ها نمی‌توانند به‌درستی نیازها و تعهدشان را محقق نمایند.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار تصریح کرد: همه مسئولین می‌بایست در رفع موانع صنایع رسیدگی و صنایع نیز هرچه سریع‌تر نیازهای مورد انتظار را با برنامه‌های بلندمدت دانشگاه‌ها اعلام تا اهداف برابر تأکیدات مقام معظم رهبری به‌صورت واقعی تحقق پیدا کند.

گفتنی است؛ این نشست به میزبانی دانشگاه بین‌المللی چابهار، همکاری دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران و دانشگاه علم و صنعت با حضور فعالین اقتصادی بخش خصوصی، اساتید دانشگاه، دانشجویان و فعالین اجتماعی برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.