بررسی رفع موانع ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک منطقه آزاد قشم

در راستای بررسی مشکلات تجار و بازرگانان جزیره و پیگیری تسریع روند ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک، امام جمعه شهرستان قشم با مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار به تشریح برخی مسائل و مشکلات در مورد بخشنامه های مرتبط با ثبت سفارش و ممنوعیت واردات کالاهای ردیف چهار پرداخت.
علی همایونی با بیان اینکه مذاکراتی برای حل مشکل ترخیص کالاهای در گمرک مانده در حال انجام است، گفت: یکی از جاذبه های اصلی مسافران و گردشگران جزیره قشم تهیه کالاهای گروه چهار بوده و دپوی کالاهای بازاریان و اصناف گوناگون در محل گمرک منطقه آزاد قشم هیچ سودی برای این سازمان نخواهد داشت.
همایونی اضافه کرد: مکاتباتی توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مقامات عالی دولت برای اخذ مجوز واردات این کالاها تا پایان سال در حال انجام است و امیدواریم مطابق قانون و با صدور دستورالعمل ها و اصلاح بخشنامه ها، موانع موجود حل شود.
وی تصریح کرد: قشم از نظر جمعیت، گردشگری، اصناف و تجارت شرایطی متفاوت نسبت به سایر مناطق آزاد دارد و در شرایط فعلی ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک، می تواند تسریع کننده و حل کننده مشکل تجار و بازرگانان جزیره قشم باشد.
امام جمعه شهرستان قشم نیز در این دیدار بیان کرد: مطالبه بازاریان و بازرگانان قشم و درگهان درخصوص لزوم ترخیص کالا و جلوگیری از هدر رفت سرمایه حرف درستی است و برای کسب نتیجه در این زمینه پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد.
حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم با تاکید بر ضرورت رفع مشکل بازرگانان و کسبه جزیره قشم، خاطرنشان کرد: ممنوعیت ترخیص برخی کالاها طی ماه های گذشته موجب ایجاد برخی تبعات و مشکلات اجتماعی شده است.
امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: رونق تجارت در بخش های مختلف شهر قشم و درگهان در گرو باز بودن و رونق گمرک منطقه آزاد قشم است.
حجت الاسلام تارم در پایان گفت: این مشکل با همکاری و هماهنگی تمامی نهادهای و با بازنگری و اصلاح بخشنامه ها و دستورالعمل ها می تواند به شیوه ای حل شود که هیچ حقی از تجار و بازرگانان ضایع نگردد.
به گزارش ایسنا، پس از پایان این دیدار امام جمعه شهرستان قشم به همراه مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان از انبار و محل نگهداری کالاهای دپو شده در گمرک منطقه آزاد قشم بازدید کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.