افزایش 67 درصدی ظرفیت مخازن آب شهری در قشم

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای دو مخزن آب 10 هزار مترمکعبی، ظرفیت ذخیره سازی آب شهر قشم 67 درصد افزایش می یابد.

به گزارش فرینا، ساخت دو مخزن 10 هزار مترمکعبی ذخیره سازی آب شهری با اعتباری بالغ بر 187 میلیارد ریال که توسط شرکت آب و برق و تاسیسات قشم باهدف ارتقا ظرفیت ذخیره سازی آب شهری در حال اجراست، موضوع بازدید حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بود.

فرامرز مومنی، با اشاره به ورود  حداقل یکی از این مخازن به چرخه ذخیره سازی تا پایان امسال عنوان داشت: در حال حاضر مخازن آب شهر قشم با ظرفیت 30 هزار مترمکعب در چرخه تاسیسات تولید و توزیع آب شهری بهره برداری می شود که با ورود این مخازن به چرخه، ظرفیت مخازن آب شهر قشم به ۵۰ هزار مترمکعب می رسد.

مومنی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه مصرف آب در شرایط حال حاضر کشور و نیاز روز افزون به این عنصر حیاتی، افزایش ظرفیت های تولید ذخیره سازی و تصفیه خانه ای به منظور حفظ امنیت آبی ضروریست.

وی افزود: با دستور موکد رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تسریع در توسعه ظرفیت زیرساخت های شهری در سال جهش تولید در دستور کار شرکت آب و برق و تاسیسات قشم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم اضافه کرد: همچنین به دستور رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و به صورت متناسب در سایر زیرساخت های مرتبط،  طرح های توسعه ای دیگری نیز در دستور کار قرار گرفته که پس از گذراندن مراحل تصویب، متعاقبا به اطلاع شهروندان عزیز قشمی خواهد رسید.

*ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر قشم 25 درصد بیشتر می شود

مومنی همچنین از اجرا و بهره برداری از ماژول سوم تصفیه خانه شهرک ساحلی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای این طرح توسعه در تصفیه خانه ساحلی به میزان یک هزار مترمکعب در روز ظرفیت تصفیه خانه ای در شهر قشم افزایش می یابد و از چهار هزار مترمکعب در روز به پنج هزار مترمکعب در روز می رسد.

وی ادامه داد: اعتبار این پروژه  ۱۴۵ میلیارد ریال است که با آغاز بهره برداری آن،  ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر قشم 25 درصد افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم افزود: فاضلاب شهری  پس از گذر از چرخه تصفیه و مراحل ضدعفونی  به دو بخش آب بازیافتی و لجن تبدیل می شود. آب بازیافتی بسته به کیفیت مورد نیاز در نقطه مصرف میتواند در بخش های صنعت، کشاورزی و فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد و لجن باقیمانده نیز قابلیت مصرف به عنوان کود را دارد.

گفتنی است، شرکت آب و برق و تاسیسات قشم گذشته از تامین آب شرب شهر قشم از طریق نمک زدایی آب دریا، وظیفه اجرا و بهره برداری  طرح های تصفیه فاضلاب شهری را نیز برعهده دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.