وزیر ورزش و جوانان در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد قشم با وی مطرح کرد؛

استفاده هدفمند از ظرفیت های قشم برای برگزاری مسابقات ورزشی ملی و بین المللی

وزیر ورزش و جوانان در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با وی، بر ضرورت برنامه ریزی برای استفاده هدفمند از امکانات موجود و ظرفیت های طبیعی جزیره در جهت برگزاری مسابقات ورزشی ملی و بین المللی تاکید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، ساماندهی فعالیت های ورزشی برای احیا توانمندی های ورزشکاران جزیره در رده های مختلف سنی به ویژه رده های پایه را از مهمترین ماموریت ها و اولویت های سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه ورزش و جوانان دانست.
براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه برگزاری اردوهای تیم ملی در رشته های مختلف ورزشی به ویژه ورزش های آبی در قشم را نشان دهنده موقعیت و جایگاه ویژه این منطقه در حوزه ورزش دانست و اعلام کرد که این جزیره می تواند به یکی از قطب های اصلی ورزش های آبی و دریایی کشور تبدیل شود.
حمیدرضا مومنی با اشاره به مزیت های متعدد موجود در جزیره قشم برای برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی، گفت: توسعه ظرفیت های ورزش با نیم نگاهی به ورزش قهرمانی و زمینه سازی برای حضور گردشگران ورزشی داخلی و خارجی از مهمترین اهداف منطقه آزاد قشم در حوزه ورزش است.
مومنی با بیان اینکه ساماندهی هیات های ورزشی منطقه آزاد قشم با هدف کشف و جذب استعدادهای ورزشی در جزیره طبق برنامه ریزی در حال انجام است، تصریح کرد: با ساماندهی هیات های ورزشی در این منطقه آزاد، شاهد تحولی اساسی در رشته های مختلف ورزشی در عرصه رقابت های منطقه ای، کشوری و حتی بین المللی خواهیم بود.
به گفته وی؛ با حمایت های منطقه آزاد قشم، اقدامات خوبی در راستای گسترش همه جانبه ورزش در تمامی نقاط جزیره صورت گرفته و شاهد یکپارچگی و هم افزایی بین مجموعه ورزشکاران هستیم که نشات گرفته از نگاه مثبت دولت به این مقوله است.
مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم در ادامه تصریح کرد: علاوه بر ورزش های هوایی و دریایی، برای تسهیل در تفریحات جوانان و ایمن کردن فضای رانندگی و موتورسواری آنان، محلی در جزایر ناز با هدف ایجاد دهکده ورزشی طراحی شده است.
مومنی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان منطقه آزاد قشم و تفویض اختیارات صورت گرفته در این زمینه شاهد ساماندهی و تیم سازی موفق هیات های ورزشی در این منطقه هستیم که نتایج آن در آینده ای نزدیک خود را نشان خواهد داد.
وی در پایان گفت: برپایی رویدادهای ورزشی با استفاده از امکانات موجود و جاذبه های طبیعی خدادادی موجود در جزیره یکی از برنامه های منطقه آزاد قشم برای مهیا ساختن فضای مناسب جهت جذب گردشگر است.

گفتنی است در این نشست مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز گزارشی از اقدامات منطقه آزاد قشم در حوزه های مختلف ورزش جزیره ارائه داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.