مدیرعامل منطقه آزاد قشم در دیدار با مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات وزارت گردشگری مطرح کرد؛

تکمیل زنجیره خدمات موجب رونق بخش صنعت گردشگری جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تهیه و تدوین برنامه ای جامع و هدفمند، استفاده از امکانات نرم افزاری و تکمیل زنجیره خدمات در حوزه گردشگری می تواند موجب رونق بیشتر صنعت در جزیره قشم شود.

 به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در دیدار با مدیرکل نظارت و‌ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان کرد: طی سال های گذشته بسیاری از چالش های حوزه گردشگری با هدفگذاری دقیق و برنامه ریزی صورت گرفته تبدیل به فرصت برای رونق این حوزه در جزیره قشم شده است.
مومنی ادامه داد: ایجاد و تامین زیرساخت های گردشگری و ساماندهی برای ارتقا خدمات به مسافران در جزیره با دستور و تاکید رییس جمهوری در دستور کار منطقه آزاد قشم قرار گرفته و در سال های گذشته شاهد پیشرفت های خوبی در این زمینه بوده ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تبدیل مسافر به گردشگری و برنامه ریزی برای آماده سازی زیرساخت ها و امکانات و شیوه خدمات دهی در قشم به عنوان یک مقصد ارزان برای گردشگران مهمترین برنامه هایی است که طی سال های گذشته انجام شده است.
به گفته مومنی؛ گردشگری یکی از حوزه های مهم اقتصادی در کشور است که رقابت پذیری بالایی دارد و به همین دلیل نیازمند بروزرسانی مدام پارامترهاست و همین موضوع می تواند تضمین کننده ارتقا کیفیت خدمات در بخش های مختلف مربوط به صنعت گردشگری در جزیره قشم باشد.
وی با بیان اینکه استانداردسازی خدمات گردشگری و اقامتگاه ها در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: ارتقا کیفیت هتل ها و اقامتگاه های گردشگری، ساماندهی سایت های گردشگری و ژئوسایت ها برای ترغیب گردشگران در کنار برندسازی و افزایش کیفیت صنایع دستی این منطقه، موجب افزایش رضایت گردشگران و همچنین فعالان حوزه گردشگری در جزیره می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: برنامه ریزی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با نگاهی به ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری موجود در روستاهای جزیره قشم با هدف ارتقا کیفیت زندگی ساکنان در دستور کار منطقه آزاد قشم قرار دارد و خوشبختانه پیشرفت های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
مومنی با اشاره به لزوم بروزرسانی و استفاده از امکانات روز برای ارتقا کیفیت خدمات گردشگری در قشم، تصریح کرد: ارتقا زیرساخت های فناوری، تجهیز حوزه نرم افزاری و اجرای برنامه هایی هدفمند می تواند به ریل گذاری صحیح در حوزه گردشگری منجر شود.
وی ادامه داد: با افزایش بازرسی از امکانات گردشگری، نظارت دقیق به فعالان این حوزه و کنترل مستمر کیفیت، شاهد ارتقا خدمات دهی به گردشگران و مسافران در جزیره قشم خواهیم بود.
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره خدمات در حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و افزایش همکاری در حوزه های راهبردی و نرم افزاری ویژه صنعت گردشگری، می توانیم شاهد رونق گردشگری در روستاها و تمام بخش های جزیره قشم باشیم که به بهبود وضعیت اقتصادی و  افزایش کیفیت ساکنان جزیره قشم کمک خواهد کرد.
براساس این گزارش، مدیرکل نظارت و‌ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار تاکید کرد: ارتقا خدمات و ساماندهی تاسیسات گردشگری در جزیره قشم می تواند زمینه ساز جذب گردشگر بیشتر برای منطقه آزاد قشم باشد.
سید جواد موسوی با اشاره به آمادگی کامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم، ادامه داد: در حوزه های زیربنایی و زیرساختی خدمات گردشگری، طی سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در قشم صورت گرفته است که با برنامه ریزی و استفاده از امکانات نرم افزاری می توان شاهد ارتقا خدمات بود.
موسوی اضافه کرد: برندسازی برای گردشگری در منطقه آزاد قشم، بروزرسانی و ساماندهی خدمات و بهبود وضعیت اقامتگاه های گردشگری جزیره و همچنین هدفگذاری صحیح برای معرفی این جزیره به عنوان یک مقصد سفر، می تواند موجب تقویت اقتصاد جوامع محلی شود.
مدیرکل نظارت و‌ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: ایجاد شهر الکترونیک گردشگری در قشم و همچنین طراحی برخی تورهای گردشگری با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در این حوزه می تواند به معرفی بهتر و بیشتر قشم به گردشگران کمک کند.
گفتنی است؛ در این جلسه نریمان توکلی جویباری مشاور مدیرعامل و مدیر حوزه مدیرعامل، مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.