ویژه برنامه های محرم و مراسم عزاداری شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) در قشم اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری برنامه های ویژه ماه محرم و مراسم عزاداری شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) با رعایت همه جوانب فاصله گذاری اجتماعی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) برگزاری آیین های ویژه این ماه را از نشانه ای از اعتقاد راسخ مردم مسلمان ایران به راه و سیره آن امام همام دانست و گفت: کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم نیز همزمان با مردم سراسر ایران و دوست داران اهل بیت (ع) در سراسر دنیا با بزرگداشت این ایام، ارادت خالصانه خود را به مقام شامخ شهیدان کربلا اعلام می کنند.
به گفته کمساری، برگزاری مراسم عزاداري ماه محرم در ساختمان شماره 2 سازمان منطقه آزاد قشم يا اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامي این منطقه با رعايت فاصله گذاري اجتماعي ويژه همكاران سازمان از جمله برنامه هایی است که در این ماه به اجرا در می آید.
وی تصریح کرد: این برنامه ها به مدت پنج جلسه بدون حضور مخاطب با قرائت زيارت عاشورا، سخنراني و مداحي ویژه ماه محرم اجرا می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم همچنین از برگزاري پيش كنگره امام سجاد(ع) تحت عنوان «همايش سجده بر سجاده عشق» در ایام محرم در قشم خبر داد و گفت: این برنامه هم با صحيفه خواني و اهداء ثواب آن به روح شهداي جزيره در مراكزی مانند دانشگاه، حوزه ها، مساجد و مراكز نظامي قشم برگزار می شود.
کمساری به  اجرای نمايش تعزيه با رعايت فاصله گذاري اجتماعي در شهر قشم  و روستای طولا در ایام محرم هم اشاره کرد و افزود: برگزاري مسابقه پيامكي «سجده برسجاده عشق» نیز از دیگر برنامه های ویژه ماه محرم است که از سوی این اداره کل در قشم انجام می شود.
به گفته وی مضمون این مسابقه يكي از دعاهاي صحيفه سجاديه است و از متن این دعا سئوالات مسابقه مطرح می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در خصوص برنامه های ویژه ماه صفر هم در قشم گفت: با هماهنگی ستاد عتبات و عالیات کشور ویژه برنامه های بزرگداشت اربعین حسینی  و همچنین قرائت زیارتنامه پیامبر اعظم(ص) نیز به صورت مجازی در این ماه در قشم برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.