توسعه منطقه آزاد اروند نیازمند تعریف ردیف اعتبار در قانون بودجه کشور

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند توسعه منطقه را در گرو احیاء تعریف ردیف اعتبار در قانون بودجه کشور، دانست.

به گزارش فرینا، موعود شمخانی در برنامه زنده تلویزیونی از سیمای مرکز آبادان، گفت: روز تصویب توسعه منطقه آزاد اروند، دو مصوبه در دولت مطرح شد؛ یکی توسعه منطقه آزاد اروند و دیگری اعتباری که برای این توسعه می بایست در بودجه کشور پیش بینی شود.

شمخانی با گلایه از اینکه تا کنون اعتبار ذکر شده به منطقه آزاد اروند اختصاص داده نشده، خاطرنشان کرد: از نماینده های شهرهای آبادان و خرمشهر درخواست می کنم جهت احیاء این ردیف اعتباری تلاش کنند؛ چراکه بدون آن نمی توانیم برای توسعه این دو شهر کاری از پیش ببریم و اعتبارات فعلی فقط در حد یک مسکن خواهد بود.

وی در ادامه از جمله اقدامات بابرکت سازمان منطقه آزاد اروند را بهسازی روستا ها عنوان کرد و افزود: از اولین تفاهم نامه هایی که در سازمان منعقد شد، تفاهم نامه با علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بود که پیرو آن ۱۰۲ روستا در شهرهای آبادان و خرمشهر (حتی رورستاهای خارج از محدوده منطقه آزاد اروند) بهسازی شدند.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه توسعه نامتوازن می تواند بحث مهاجرت را کاهش دهد، اظهار داشت: با توجه به نیاز سنجی انجام شده توسط بنیاد مسکن به هر روستا مبلغی اختصاص پیدا کرد و وارد مرحله عملیاتی شدیم.

شمخانی خاطرنشان کرد: بغیر از آن برای توسعه و بازسازی مسکن، به روستاییان مبلغ ۵ میلیون تومان وام بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان وام کم بهره تعلق گرفت.

وی دو روستای معاف و بدریه را نمونه موفق اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: این دو از جمله روستاهایی هستند که بهسازی در آنها به خوبی انجام شده و توصیه می کنم همشهریان جهت بازدید به آنجا بروند و از ساحل زیبای کارون لذت ببرند.

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، بازسازی فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان را یک دستاورد مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: در فرودگاه ساختمان فرسوده ای داشتیم که از نظر سازه ای مشکل داشت که باید جهت بازسازی به گونه ایی هزینه می کردیم که فعلا قابل بهره برداری باشد.

شمخانی اظهار داشت: ۵سال پیش فرودگاه آبادان از کم ترین امکانات رفاهی برخوردار بود که توانستیم طی این مدت بازسازی را به خوبی انجام دهیم و ترمینال جدیدی در کنار بخش قدیمی راه اندازی کنیم؛ این نوید را نیز خواهیم داد که ساختمان جدید فرودگاه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش از موضوعات مهم حوزه عمران، بحث اصلاح معابر را دانست که جای انکار برای مسئولین ندارد و به اختصار از اقدامات انجام گرفته توسط این معاونت طی این سال ها گفت که همچنان جای کار دارد.

 

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.