راه اندازی یگان حفاظت اراضی دولتی در منطقه آزاد اروند

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح های کلان توسعه زیرساخت سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با عنایت به لزوم پایش و حفاظت از اراضی دولتی واقع در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند، گشت مشترک حفاظت از اراضی دولتی تشکیل و شروع به کار نمود .

به گزارش فرینا، مجید رحیمی قشقایی با اشاره به گستردگی محدوده جغرافیایی منطقه آزاد اروند و افزوده شدن محدوده های شهری و روستایی شهرستان های آبادان و خرمشهر به این گستره، خاطرنشان کرد: این اراضی بعنوان سرمایه ارزشمند مردم منطقه و بستر پیاده سازی طرح‌های توسعه  مطرح هستند، که به منظور پیشگیری از تصرفات غیر مجاز و دست اندازی به حقوق شهروندان تحت کنترل بیشتر قرار گرفتند. این یگان  با همکاری و هم افزایی حوزه‌های حراست و حقوقی منطقه آزاد و همچنین ادارت راه و شهر سازی، به خدمت می پردازد.

‎رحیمی اظهار داشت: بدلیل وسعت بالای حدود ۳۵۰۰۰ هکتاری منطقه ناگزیر به استفاده ابزار هوشمند نظیر سنجش از دور و GIS هستیم و در فاز نخست در کنار بازدید محلی از تحلیل این داده‌ها بهره می بریم.در ‌گام بعدی و با همکاری حوزه فناوری اطلاعات، سامانه تعاملی پایش اراضی و همچنین سامانه تحلیل تصاویر پهبادی که تجربه موفقی در برخی کلان‌شهر‌ها بوده است، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.