در دولت تدبیر و امید محقق شد؛

سرمایه گذاری ۱۲۵۰۰ میلیارد ریالی داخلی و۲۰۰ میلیون دلاری خارجی بخش خصوصی در ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و۲۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو انجام شده است.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت با تشریح فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه افزود: در راستای افزایش تولیدات منطقه آزاد ماکو با تکیه بر پتانسیل های بخش صنعت در منطقه از ابتدای سال ۹۲ تا کنون تعداد ۱۷۶ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است که هم اکنون ۱۱۰ واحد تولیدی در محدوده منطقه آزاد و شهرک های صنعتی، فعالند و ده ها واحد نیز در حال احداث ساختمان ها و زیربناهای خود در سطح منطقه و شهرک های صنعتی می باشند.

محمدرضا عبدالرحیمی با بیان اینکه این  تعداد واحد منجر به سرمایه گذاری داخلی  به میزان ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری خارجی به میزان ۲۰۰ میلیون دلار و اشتغالزایی ۳۲۶۱ نفر در بخش صنعت شده است ادامه داد: در راستای افزایش تولیدات منطقه با تکیه بر پتانسیل های بخش کشاورزی نیز در این دوره اقدامات اساسی و زیر بنایی خوبی پی ریزی شده است که می توان به جذب و راه اندازی طرح های بزرگ سرمایه گذاری کشاورزی از جمله طرح احداث باغ و زراعت ۲۰۰۰ هکتاری توسط شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی ، طرح احداث مجتمع دامپروری ۱۰هزار راسی توسط شرکت ارس دام آرشام و طرح کشت علوفه هزارهکتاری آن اشاره کرد.

وی افزود: توسعه زراعی هزار هکتاری افق نیلگون کرانه، طرح توسعه کشت چغندرقند شرکت شهد آذربایجان، برنامه های احداث باغات ۲۰۰ هکتاری پسته، احداث دامیروری ۵۰ هزار راسی دام سبک گروه لبنیاتی صباح  وطرح کشت علوفه مربوط و کشت وصنعت یک و یک و… که با عملیاتی شدن شبکه های اصلی و فرعی سد کرم آباد عملیات اجرایی آنها نیز شروع می شود، نیز از دیگر سرمایه گذاری های بخش خصوصی در منطقه است.

وی با اشاره به جمعیت ۲۰ هزارنفری شاغل در بخش کشاورزی منطقه گفت: احداث کشت و صنعت های مقیاس بزرگ با مشارکت جامعه محلی و توسعه کشت های گلخانه ای در کنار توسعه بخش پرورش آبزیان و شیلات با بهره گیری از ظرفیت عظیم رود ارس که هم اکنون محصولات آن به حدود ۶ هزارتن درسال بالغ می شود، از جمله برنامه های اصلی بخش کشاورزی منطقه است.

محمدرضا عبدالرحیمی تصریح کرد:‌ در بخش معدن نیز هم اکنون ۱۵ واحد فعال معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۲هزار میلیارد ریال در محدوده منطقه آزاد ماکو فعالیت می کنند.

وی از واگذاری پی‌جویی های کامل پهنه های معدنی جهت انجام عملیات اکتشافی به سازمان توسعه صنایع معدنی ایران،ایمیدرو خبرداد و افزود: اجرای طرح احیاء معادن راکد نیز با حضور شرکت ایمپاسکو در منطقه واجرای طرح فرآوری شمش منیزیم که زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم را فراهم خواهد کرد در دستور کار سازمان قرار دارد.

عبدالرحیمی افزود: ضمن اینکه احداث کارخانه های صنعتی فراوری معدنی به منظور جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی از جمله برنامه های پیش روی سازمان می باشد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.