همزمان با هفته دولت؛ 

بازدید مرتضی بانک از «مجتمع پروتئینی آرمان ارس» | 2

مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چهارمین روز از هفته دولت با حضور در منطقه آزاد ارس از «مجتمع پروتئینی آرمان ارس» بازدید کرد.

به گزارش فرینا، مجتمع پروتئینی آرمان ارس بعنوان اولین کشتارگاه تمام صنعتی ایران با میزان سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس احداث شده است.
این مجتمع پروتئینی با ظرفیت کشتار روزانه یک هزار راس دام سبک و صد راس دام سنگین، برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

گفتنی است؛ مرتضی بانک، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در سفر یکروزه خود به منطقه آزاد ارس ۶ طرح عمرانی و صنعتی به ارزش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۲۵ نفر را افتتاح و از تعدادی از واحدهای تولیدی منطقه بازدید می کند.

 منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۰ هزار هکتار وسعت در حاشیه رودخانه مرزی ارس در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری نخجوان هم مرز است با احداث خط راه آهن از منطقه آزاد ارس تا خاک ترکیه، می تواند منطقه شمال غرب را به گذرگان اصلی ترانزیت ریلی اروپا و منطقه قفقاز تبدیل کند؛ خط آهن جلفا ـ تبریز نیز با ۱۰۲ سال قدمت، قدیمی ترین خط آهن ایران محسوب می شود که برقی و در زمان حاضر فعال است.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.