تحقق مدیریت یک پارچه مهم ترین هدف شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش در راستای تحقق مدیریت یک پارچه به عنوان مهم ترین هدف این شورا، خبر داد.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیان در ویژه برنامه بازتاب صدا و سیمای مرکز آبادان، تشکیل کارگروه های تخصصی را از امتیازات این شورا دانست و افزود: این کارگروه ها شامل کارگروه آموزش(توسعه و ارتقاء منابع انسانی)، کارگروه پرورشی(فرهنگی، هنری، ورزشی) و کارگروه پشتیبانی (تعمیر، تجهیز و توسعه فضاهای آموزشی) می شود که در ارتقاء سطح کیفی آموزش و پرورش منطقه بسیار موثر، خواهند بود.

راه اندازی دانشگاه فرهنگیان از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی در حوزه آموزش است که طمیمیان با اشاره به آن، اظهار داشت: با حمایت حداکثری سازمان منطقه آزاد اروند و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی منطقه، دانشگاه فرهنگیان خوزستان و کشور، شاخه دخترانه دانشگاه فرهنگیان با هدف کادر سازی در حوزه آموزش و پرورش به بهره برداری رسید. پیگیری جهت راه اندازی شاخه پسرانه این دانشگاه در خرمشهر نیز از دیگر اهداف این معاونت است که یاری نمایندگان مجلس را می طلبد.

وی گفت: در حوزه فنی و حرفه ای به دنبال  تربیت نیروی انسانی ماهر و توسعه یافته بعنوان بالاترین سرمایه یک اقتصاد پویا و رقابت پذیر، در منطقه هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: در راستای تجهیز و بروز رسانی مراکز فنی و حرفه ای و مواد مصرفی شان هزینه هایی از سوی این معاونت شده که امیدواریم قابل قبول باشد. همچنین  با مرکز فنی و حرفه ای استان به جهت تأمین مواد مصرفی مراکز محدوده منطقه آزاد اروند تفاهم نامه ای با مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال منعقد کردیم تا اینکه بتوانیم ساختارهایی جهت بالابردن سرعت عمل مان ایجاد و ارتباطمان برای رسیدن به این اهداف با مرکز استان کم تر شده و به شکل مستقل  اقدامات مقتضی را پیش ببریم.

طمیمیان از تهیه اطلس شغلی در سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: به دنبال تهیه اطلس شغلی در سازمان منطقه آزاد اروند هستیم تا بر اساس آن مرکز تربیت مربی با همکاری فنی و حرفه ای کشور  را ایجاد کنیم؛ قاعدتا این اتفاق می بایست پیش تر از اینها رخ می داد که شیوع ویروس کرونا باعث شد اقدامات  اجرایی و عملیاتی یکسری از تفاهمنامه ها به تاخیر  بیانجامد.

وی تصریح کرد: کمک به راه اندازی مراکز فنی و حرفه ای در جوار دانشگاه به منظور ارتقاء مهارت فنی و حرفه ای دانشجویان و ارتباط مستقیم صنعت با دانشگاه را در دستور کار خود قرار دادیم در واقع سیاست مان بر این است که در کنار دانشگاه ها مراکز فنی و حرفه ای ایجاد شوند و به زودی پیرو این امر چندین مرکز را راه ادازی خواهیم کرد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.