در نشست ائمه جمعه آذربایجان شرقی در ارس مطرح شد؛

رشد 35 درصدی درآمد سازمان منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 35 درصدی درآمد سازمان منطقه آزاد ارس در 5 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در پنجمین نشست ائمه جمعه سراسر استان آذربایجان شرقی که در ارس برگزار شد از افزایش 35 درصدی درآمد این سازمان در پنج ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

نریمان گفت: علیرغم تحریم ها و بسته بودن مرزها و شیوع ویروس کرونا میزان درآمد سازمان منطقه آزاد ارس در پنج ماهه نخست امسال افزایش یافته است.

وی با اشاره به تولید سالانه 115 هزار تن محصولات کشاورزی و صنعتی در ارس گفت: فقط در بخش تولید محصولات گلخانه ای دو مجوعه بزرگ ارس تارلا امین و ارس تارلا امیر سالانه بیش از 40 هزار تن با صادرات 100 درصدی بیانگر جهش تولید و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: بسیاری از شاخص های اقتصادی ما از جمله درآمد، صادرات و تولید با وجود رکود اقتصادی همه گیر، نسبت به مدت مشابه سال قبل که بحران کرونا وجود نداشت بالاتر بوده و طبق برنامه ریزی ها این روند ادامه خواهد داشت.

نریمان گفت: تقریبا هر روز متقاضیان خارجی برای سرمایه گذاری در ارس را داریم؛ علاوه بر این ما توانستیم برخی واردکنندگان کالای خارجی را به سمت تولید هدایت کرده و تعدادی از تولیدکنندگان ایرانی فعال در خارج از کشور را به این منطقه جذب کرده و مانع از واردات بیرویه کالا به کشور شویم.

وی با اشاره به اقدامات ارس در آغازین روزهای بحران ویروس کرونا، گفت: قبل از شیوع کرونا درصدد راه اندازی تولید لباس های بیمارستانی در ارس بودیم که بزودی راه اندازی شده و علاوه بر تامین بازار داخلی، صادرات نیز خواهیم داشت. در ایام نوروز نیز با توجه به شیوع کرونا بسیاری از کارخانجات بهداشتی آرایشی ما با توجه به نیاز کشور با تغییر خطوط تولید، مواد ضدعفونی کننده تولید کرده و نیمی از نیاز بازار کشور را تامین کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.