بیمارستان فجر ماکو به دستگاه پیشرفته درمانی مجهز شد

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای توسعه و تجهیز فضاهای بهداشتی در منطقه، یک دستگاه پیشرفته انژکتور دوال سی تی اسکن توسط سازمان خریداری و تحویل بیمارستان فجر ماکو شده است.

به گزارش فرینا، اسلام یادگاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دستگاه در ادامه حمایت و تجهیز و توسعه فضاهای بهداشتی منطقه بعد از دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس که به ارزش ۴۵۲ هزار دلار خریداری شده بود، صورت گرفته است.

یادگاری افزود: برای خرید دستگاه "انژکتور دوال " ۲۴ هزار یورو از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو هزینه شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه سرنگ تزریق ماده حاجب ساخت ژاپن بوده و به منظور ارتقای خدمات تشخیصی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان فجر ماکو است.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه با استفاده از دستگاه انژکتور دوال امکان انجام سی تی اسکن با کنتراست بالا برای بیماران فراهم می شود، اضافه کرد: انژکتور وسیله تزریق کننده ماده حاجب در رادیولوژی است که برای به دست آوردن تصاویر مناسب به کار می رود که در اکثر مراکز درمانی شهرهای بزرگ و بیمارستان‌های مجهز کشور از آن استفاده می شود.

یادگاری اظهار داشت: برای ارتقای بهداشت و سلامت منطقه از محل درآمدهای سازمان، ۶۵ میلیارد ریال اعتبار طی سال جاری تخصیص یافته و هزینه خواهد شد.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.