با حضور مشاور رییس جمهور؛

رونمایی از سومین رکورد گینس «الهام اصغری» شناگر ایرانی

با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از مدرک رسمی گینس الهام اصغری شناگر ایرانی که در چابهار رکورد زد، رونمایی شد.

به گزارش فرینا، اصغری برای ثبت این رکورد با یک دست بسته در مدت زمان چهار ساعت و پنجاه و نه دقیقه، ۱۰ کیلومتر آن هم در آب‌های پرتلاطم سواحل چابهار شنا کرد و برای ایران افتخاری بزرگ آفرید. 

در طی ثبت این رکورد سازمان منطقه آزاد چابهار حامی این قهرمان ایرانی بود و با حمایت این سازمان فیلم مستند "شناگر" و فیلم سینمایی "اورکا" با موضوع زندگی این شناگر زن تولید شد.

مدرک رسمی این رکورد بعد از چند ماه تاخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، به ایران ارسال و در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رونمایی شد.

در این مراسم رونمایی مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور، عبدالرحیم کردی مدیرعامل و چاکرزهی معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی تهیه کنندگان مستند شناگر، سحر مصیبی کارگردان فیلم اورکا و سمیرا علایی مدیر تولید این دو فیلم و همچنین الهام اصغری حضور داشتند.

تولید "شناگر" مستند زندگی الهام اصغری همچنان ادامه دارد و در این مستند به زندگی و حرفه این قهرمان زن شنای ایران پرداخته شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.