مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

بسته‌های تشویقی دروازه ملل برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیفات بی نظیر بزرگترین بندر اقیانوسی کشور (بندر شهید بهشتی چابهار) برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی خبر داد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی، در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب بندری و اعطای مشوق‌های ویژه به این بندر اقیانوسی هم اینک بندر چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشور‌های منطقه به یکدیگر است.
آقایی ادامه داد: موقعیت راهبردی و استراتژیک دروازه ملل سبب شده است سرمایه گذاران ایران و دیگر کشور‌ها علاوه بر رغبت استفاده از این مسیر جهت انتقال کالا‌های مورد نیاز با اطمینان خاطر بیشتری برای سرمایه گذاری در این بندر اقدام کنند.
وی تصریح کرد: بندر چابهار برای جذب سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و به ویژه برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی جهت بهره مندی از ظرفیت‌های این بندر استراتژیک با تجهیزات مدرن، مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به تخفیفات ویژه وارده بر کالا و کشتی در بندر چابهار اذعان کرد: تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور و تخفیف ۵۰ درصدی در THC کانتینر‌های ترانزیت خارجی تنها بخشی از بسته‌های تشویقی این بندر برای صاحبان کالا است.
آقایی، تخفیف ۸۷ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ترانزیتی و تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ورداتی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور را از دیگر مزایای این بندر بزرگ اقیانوسی برشمرد و افزود: کانتینر‌های خالی نیز جهت بارگیری کالای صادراتی و ترانزیتی از معافیت انبارداری سه ماهه در این بندر برخوردار می‌شوند.
به گفته وی، معافیت سه ماهه در انبارداری کالای معدنی و ساختمانی برای تمام رویه‌های گمرکی و معافیت ۱۰۰ درصدی در تخلیه کانتینر‌های خالی که صرفا برای استافینگ و حمل دریایی کالای صادراتی و ترانزیتی وارد بندر شهید بهشتی می‌شوند، از دیگر مشوق‌های بندر چابهار برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.