مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد:

روند پرشتاب توسعه واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو در شرایط کرونا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: روند توسعه واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو در این شرایط سخت پرشتاب است.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه ارومیه، محمدرضا عبدالرحیمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه ضمن قدردانی از توجهات ویژه نماینده ولی فقیه در استان به توسعه منطقه آزاد ماکو، گزارش کاملی از عملکرد این منطقه در آماده سازی زیرساخت ها و محرومیت زدایی ها در این منطقه ارائه داد.

عبدالرحیمی افزود: با توجه به محدودیت واردات در ایام کرونا شاهد توسعه واحدهای تولیدی در این منطقه هستیم که امیدواریم مشکلات تأمین مواد اولیه کارگاه ها و کارخانه های تولیدی در این منطقه تسهیل شده و شاهد رونق تولید در منطقه آزاد ماکو باشیم .

وی گفت: غیر محصور بودن منطه آزاد ماکو مشکل اصلی در مسیر توسعه این منطقه است که برنامه ریزی هایی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم در ایام نچندان دور شاهد محدودیت منطقه آزاد ماکو و تسریع در روند رشد و توسعه این منطقه باشیم .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه سخنان خود منطقه آزاد ماکو را بعنوان منطقه عمران و آبادانی مطرح کرده و گفت: اعتبارات جذب شده در منطقه آزاد ماکو با توجه به گستردگی منطقه آزاد بیشتر متمرکز در محرومیت زدایی ها، مشارکت در ساخت راه ها، بهسازی و تجهیز مدارس، بیمارستان ها و رفع مشکلات شهری و روستایی شده است که امیدواریم متولیان استانی و مدیران در تسریع روند خدمات رسانی به مردم این منطقه مشارکت بیشتری داشته باشند.

عبدالرحیمی خاطر نشان کرد: بحمدالله در سال های گذشته با کاهش هزینه های جاری در منطقه آزاد ماکو شاهد افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات عمرانی هستیم که امیدواریم با مشارکت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سایر نهاد ها و ادارات شاهد محرویمت زدایی از این منطقه باشیم .

وی به ظرفیت عظیم کشاورزی منطقه پلدشت و اطراف آن اشاره کرده و گفت: با افتتاح و تکمیل سد کرم آباد و مشارکت و سرمایه گذاری بخش های خصوصی و دولتی و برخی نهاد های عمومی امیدواریم شاهد رونق کشاورزی و صنایع مادر در این منطقه باشیم که اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفته که با پایدار شدن شرایط اثرات آن را در منطقه خواهیم دید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با لطف الهی هم اکنون ۱۱۰ کارگاه و کارخانه در منطقه آزاد ماکو وجود دارد که اکثر آنها فعالند که انتظار داریم با بهبود شرایط زیر ساختی منطقه و تکمیل پروژه های ریلی و راهی شاهد افزایش ۱۰ برابری این تولیدات و سرمایه گذاری ها باشیم که یقینا باعث رفع مشکلات اشتغال و توسعه در استان خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.