با مشارکت منطقه آزاد چابهار؛

ساخت ۲۰ کلاس درس در شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک

معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۹ مدرسه در قالب ۱۲۰ کلاس درس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به صورت مشارکتی با خیران و سازمان نوسازی مدارس در شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک محدوده سواحل مکران در حال ساخت است.

به گزارش فرینا، محمداکبر چاکرزهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مهمترین پروژه آموزشی در حال ساخت مجتمع آموزشی پیرسهراب چابهار است که می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و همچنین تحصیل راحت آنان و دسترسی به کلاس‌های استاندارد با امکانات و تجهیزات مناسب را فراهم می‌کند.

چاکرزهی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی مساعدت‌های زیادی را در حوزه بهداشت و درمان، ورزش، حمایت از نهادهای حمایتی بهزیستی، کمیته امداد و سازمان‌های مردم نهاد غیردولتی انجام داده و ساخت مدارس را نیز با هدف توسعه زیر ساخت‌های آموزشی انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این منطقه در راستای کمک به ناوگان آبرسانی سیار، توسعه و حل بخشی از مشکلات فرودگاه و بیمارستان امام علی (ع) ورود کرده است.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در راستای کاهش مشکلات مردم و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و این راستا ۸۰ پروژه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار توسط این سازمان در روستاهای چابهار، دشتیاری و کنارک محدوده سواحل مکران بخش‌های آموزشی، فرهنگی، گردشگری، محیط زیست و ورزشی در حال اجراست.

چاکرزهی ادامه داد: ۳۳ خانه فرهنگ روستایی با مشارکت بنیاد مجتهدی و مشارکت ۵۰ درصدی منطقه آزادچابهار با سهم سه میلیارد تومان در حال ساخت است که می‌تواند منجر به ساماندهی خدمات فرهنگی به جامعه روستایی شود.

وی تصریح کرد: در حوزه ورزش نیز ۱۸ پروژه زمین چمن مصنوعی با اعتبار سه میلیارد تومان در حال ساخت است که برخی از آنها تکمیل و بقیه تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسند.

عضو هیات مدیره منطقه آزادچابهار ادامه داد: در حوزه گردشگری و محیط زیست نیز اقدامات خوبی با هزینه ۲ میلیارد تومانی در حال انجام است که از جمله می‌توان به ساخت سایت پرنده نگری در گواتر اشاره کرد.

وی بیان کرد: ساخت نمازخانه، ساماندهی مناطق گردشگری و ساخت سرویس‌های بهداشتی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نوار ساحلی گواتر- چابهار و درک زرآباد و روستاهای چابهار، دشتیاری و کنارک نیز در حال انجام است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.