مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبرداد:

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: یک میلیارد و 32 میلیون دلار در طرح های در‌حال ساخت و نصب این منطقه عظیم اقتصادی سرمایه‌گذاری می شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان،حسن خلج طهرانی در تشریح طرح های سرمایه‌گذاری در حال ساخت و نصب در این منطقه اقتصادی، بیان داشت: فاز دوم گندله سازی مادکوش با ظرفیت تولید سالانه 2.5 میلیون تن گندله سنگ آهن و فاز دوم واحد فولاد سازی فولاد کاوه جنوب با ظرفیت تولید سالانه 1.2 میلیون تن بیلت فولادی از بزرگ ترین پروژه‌های در حال ساخت و نصب است که در مجموع نیاز به 560 میلیون دلار سرمایه دارد.
خلج طهرانی پروژه‌ فاز اول فولاد مبشر نور دریا با ظرفیت تولید سالانه 1.5میلیون تن شمش فولاد را از دیگر پروژه‌های مهم قلمداد کرد و افزود: برای این پروژه نیز باید 360 میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.
وی اظهار داشت: شرکت پتروپالایش تسخیر که به تولید حلال های نفتی می پردازد نیز ظرفیت تولید 36 هزار تن فرآورده خواهد داشت که در این پروژه نیز 3 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس پروژه تولید قیر شرکت «پالایش نفت جی»، تولید فرومنگنز «یکتا فولاد دوران» و احداث شرکت خدمات فنی و مهندسی «امین تجارت هرمز» را از دیگر طرح های در حال ساخت و نصب عنوان کرد و گفت: در مجموع این پروژه ها یک میلیارد و 32 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.
خلج طهرانی در پایان هم‌افزایی در راستای ایجاد جهش تولید را مورد تاکید قرار داد و افزود: چنان‌چه ظرفیت‌های داخلی را فعال و مورد استفاده قرار دهیم، شاخص های اقتصادی و صنعتی کشور به سرعت بهبود خواهد یافت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.