پیگیری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برای تامین اعتبار سامانه فاضلاب ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نامه های جداگانه به معاون اول رئیس جمهور خواستار تامین اعتبار سامانه فاضلاب ماکو شد.

به گزارش فرینا، در نامه محمدرضا عبدالرحیمی به اسحاق جهانگیری به لزوم احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری در این منطقه تاکید شده و اشاره شده است: شهرستان ماکو با جمعیت قریب یکصد هزار نفری واقع در مرکزیت این منطقه بعد از دهه ها فاقد تصفیه خانه فاضلاب شهری بوده با اطاله فراوان در تکمیل پروژه مربوط، همه روزه شهروندان و محیط زیست در معرض آلودگی و بیماری های گوناگون قرار دارند.

عبدالرحیمی در ادامه افزوده است:‌ این درحالیست که به دلیل بستر سنگی شهر امکان احداث چاه جذبی برای فاضلاب اماکن مسکونی و … بسیار سخت و غیرممکن بوده و این شرایط سبب هدایت بخشی از فاضلاب ساختمانها به رودخانه تاریخی عبوری از داخل شهر ـ رودخانه زنگمار ـ که در نوع خود از جاذبه های بی نظیر طبیعی گردشگری منطقه به شمار می آید، شده و از این طریق منجر به آلودگی ­های زیست محیطی مخرب و مخاطرات سلامت و بهداشت شهروندان گردیده است.

وی ادامه داده است:‌ ضمن آنکه در ادامه مسیر رودخانه به دلیل استفاده مجموعه کشاورزان شهرستان های شوط و پلدشت از آب رودخانه مذکور به عنوان آب کشاورزی و دام، این بخش ها نیز در معرض آسیب جدی قرار دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان ساخته است: با توجه به مراتب مذکور، متاسفانه پروژه بسیارحیاتی سامانه فاضلاب شهر ماکو شامل ۱۱۰ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی و ۵/۸ کیلومتر خط انتقال و یک باب تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۶۸۸۵ مترمکعب در شبانه روز علیرغم شروع احداث پس از ۹ سال و تخصیص زمین موردنیاز توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به شرکت آب و فاضلاب، به دلیل عدم تأمین اعتبارات در چارچوب طرح های ردیف ملی-استانی با پیشرفت ۳۰ درصدی به صورت تقریبا نیمه تعطیل درآمده است.

در ادامه عبدالرحیمی افزوده است: مطابق با آخرین گزارش شرکت آب و فاضلاب تاکنون ۱۶۶ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن ۱۳۳۰ میلیارد ریال مورد نیاز است. براین اساس با عنایت به اهمیت و ضرورت تکمیل و بهره برداری از طرح مذکور و جلوگیری از در معرض خطر قرارگرفتن بیشتر سلامت مردم منطقه، خواهشمند است دستور فرمائید وزارت محترم نیرو با استفاده از ظرفیت های «آئین نامه اجرایی ماده واحده قانون اصلاح ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت»  و یا با استفاده از دیگر روش های تامین مالی نسبت به تکمیل پروژه اقدام لازم را معمول نمایند. پیشاپیش از دستور مساعدی که صادر خواهند فرمود قدردانی می نمایم.

گفتنی است؛ معاون رئیس جمهور طی نامه ای دستور مساعد به وزرات نیرو برای پیگیری مورد مذکور صادر نموده است.

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.