با حضور مشاور رییس جمهور؛

مراسم یادبود معمار برجسته كشور «مهندس فرهاد احمدی» برگزار شد

  • چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 15:53
  • خبر ویژه
  • 0 دیدگاه
با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مراسم یادبود «زنده یاد مهندس فرهاد احمدی» در محل دبیرخانه شورایعالی برگزار شد.

به گزارش فرینا، این مراسم با حضور خانواده زنده یاد مرحوم احمدی و اعضای شورای ارتقاء معماری مناطق آزاد و شورای هدایت فنی ساختمان های وزارت امورخارجه برگزار شد.
مرتضی بانک در این مراسم به پاسداشت یاد و خاطره زنده یاد مهندس احمدی پرداخت و از او به عنوان یکی از مهمترین معماران فضاهای فرهنگی کشور در چهار دهه گذشته یاد کرد.
مشاور رییس جمهور از معماری ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر سئول کره جنوبی به عنوان يكي از نقاط درخشان در کارنامه کاری مرحوم نام برد.
لازم به ذكر است؛ چهره هاي بنام و شناخته شده معماري ايران از جمله شهاب الدین ارفعی، کامبیز نوایی، فرامرز پارسی، حمید میرمیران، جلال صادقی، مهرداد بهمنی، علیرضا شهابیان، سپیده شفایی، سارا سایه رحمتی، مرتضي سلطانپور، حمیدرضا ناصر نصیر، حمیدرضا نيك كار، خانم طهوری همسر و دانا احمدی فرزند زنده ياد احمدی در اين نشست حضور داشتند و با بيان خاطراتي از همكاري با وي ياد او را گرامي داشتند.
گفتنی است؛ زنده‌یاد فرهاد احمدی، مهندس معمار سرشناس بين المللي و عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری سرطان صبح سه‌شنبه ۱۱ شهریور ماه در سن ۷۰ سالگی درگذشت.
او در طی دو دهه گذشته در کنار آموزش معماری و مسئولیت‌های دیگر خود، حدود سی طرح ارائه کرده ‌است، که اغلب آن‌‌ها در حد ملی بوده‌اند و مضمون فرهنگی داشته‌‌اند. فرهاد احمدی از سال ۱۳۶۰ شمسی عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی شهید بهشتی بود.
توجه به مسئله هویت، نگاه به گذشته و آموختن از طریق مطالعه معماری تاریخی ایران از رویکردهای اساسی فرهاد احمدی در معماری و به گمان او راه حل اصلی برای وضعیت امروز معماری ایران بود.

در اين مراسم پيشنهاد شد تا با ارائه طرحي به وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري تلاش شود مركز فرهنگي دزفول به عنوان يكي از شاهكارهاي اين هنرمند فقيد به شمار ميرود در فهرست ميراث ملي معاصر ثبت شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.