ظرفیت همزمان تعمیرات ۸ فروند شناور در بندرشهیدرجایی در یک ماه

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از آمادگی این بخش برای ارائه خدمات به کلیه بنادر جنوب کشور خبرداد و گفت: بخش تعمیرات شناورها در بندرشهید رجایی قابلیت آن را دارد که در ماه ۲ فروند یدک‌کش و ۶ فروند شناور کوچک را همزمان تعمیر اساسی کرده و وارد چرخه خدمات حمل و نقل تجاری و مسافری کند.

به گزارش فرینا، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: علاوه بر ظرفیت ایجاد شده برای تعمیرات یدکش در ماه این آمادگی وجود دارد تا شناورهای کوچک زیر یک‌هزار اسب بخار را که در بخش‌های تجسس و نجات، زباله‌روبی دریا، گشت و شناسایی، طناب‌گیری و حتی تفریحی فعالیت می‌کنند را در این بخش پذیرش کنیم.
به گفته کرجی ران، در حال حاضر و به منظور حفظ و ارتقا توان عملیاتی در بنادر کشور تعمیرات شناورها اعزامی از استان‌های همجوار درحال انجام است.
وی بیان داشت: روز گذشته عملیات داگینگ(از آب‌گیری شناور) دو فروند شناور یدکش بر روی سرسری تعمیرات بندر شهید رجایی انجام و عملیات تعمیرات زیر آبی و انجام بازدیدهای بدنه و همچنین بازرسی‌های موسسه رده بندی بر روی این دو شناور آغاز شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مدت زمان تعمیرات این دو فروند یدکش نیز گفت: براساس برنامه زمان‌بندی شناور هدایت ۳ اعزامی از بندر بوشهر در ۲ هفته و شناور عاشورا متعلق به بندر شهید رجایی طی ۴ هفته تعمیر شده و به ناوگان عملیاتی بنادرکشور خواهند پیوست.
کرجی ران اضافه کرد: همچنین در راستای حفظ و ارتقاء توان عملیاتی بنادر کشور برای نخستین بار، به طور همزمان عملیات داگینگ(از آب‌گیری شناور) ۲ فروند شناور یدکش در سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی انجام و تعمیرات اساسی زیر آبی این دو فروند شناور آغاز شده است.
به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، در نیمه نخست سال جاری ۱۱ فروند شناور در بخش تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی به دست متخصصان کار آزموده این حوزه تعمیر و به چرخه ناوگان خدمات دریایی کشور الحاق شده‌اند.
کرجی ران ابرازداشت: اداره تعمیرات و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص قابلیت تعمیرات اساسی و زیرآبی انواع شناورها را داراست.
سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی توان اسقرار انواع شناور از قبیل یدک کش، لندینگرافت، بارج  و شناور با طول ۷۰ عرض ۱۵ متر و آبخور پنج متر جهت تعمیرات انواع لایروب های کاترساپلای بوت و شناورهای صیادی برخوردار  است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.