زمین رفع تصرف شده خارج از طرح هادی و جزو اموال ملی و دولتی است

زمین رفع تصرف شده در حاشیه جاده اصلی روستای گوری به مساحت 120متر مربع، خارج از محدوده طرح هادی و جزو اراضی ملی و دولتی بوده است.

به گزارش فرینا، مصطفی مازندرانی با اشاره به وظیفه اصلی این اداره عنوان داشت: حفاظت و صیانت از اراضی ملی و دولتی وظیفه کاری و ذاتی این اداره بوده در راستای حفظ حقوق عامه و پیشگیری و جلوگیری از هرگونه تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی ملی و دولتی با تاسی از قوانین و مقررات جاری و بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.
مازندرانی ادامه داد: یکی از ساکنان جزیره قشم با نشر مطالب کاملا غیر واقعی در فضای مجازی ادعا داشته که دیوار 70 متر مربع از زمین موروثی وی، بدون داشتن مجوز و بدون هیچ اطلاع قبلی توسط یگان حفاظت از اراضی ملی تخریب شده است!!!
وی ضمن تاکید بر این مطلب که زمین مذکور 70 متر مربع نبوده بلکه 120 متر بوده، گفت: پس از دریافت گزارش های مردمی و تاکید دستگاه های نظارتی مبنی بر بررسی و برخورد قانونی با تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین موصوف، اداره حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم حسب وظیفه و تکلیف کاری و به صورت کاملا قانونی به این موضوع ورود نموده است.
رییس اداره حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این اداره پس از شناسایی زمین تصرفی، اخطاریه  کتبی برای متصرف صادر و تحویل شخص ایشان نموده است. ضمنا به ایشان اعلام گردید ضمن عدم هرگونه فعالیت ساخت و ساز , در صورت ادعای مالکیت زمین، مدارک و مستندات ابرازی را طی مدت زمان تعیین شده به اداره تحویل نمایند.
سپس استعلامات لازم مبنی بر مالکیت و سبق آثار تصرفات زمین انجام و با توجه به محرز شدن تصرف عدوانی زمین و اخذ مجوزات قانونی در معیت مامورین محترم پاسگاه دریابانی منطقه، نماینده محترم مدیریت حقوقی و قراردادهای سازمان و با حضور شخص متصرف نسبت به رفع تصرف زمین اقدام نموده است.
به گفته مازندرانی، زمین مذکور خارج از محدوده ی طرح هادی و جزو اراضی ملی و دولتی محسوب شده و هرگونه ساخت و سازی در آن ممنوع می باشد. لیکن متصرف بدون توجه به اخطاریه کتبی صادره، به صورت شبانه مبادرت به دیوارکشی زمین یاد شده نموده است.
وی در توضیح بیشتر اضافه کرد: متصرف علی رغم رفع تصرف زمین موصوف، مجددا اقدام به سنگ چینی و دپو مصالح از نوع بلوک در آن زمین نموده که با توجه به تکرار این تخلف کاملا مشهود ضمن صدور اخطاریه مجدد از سوی بازرسین این اداره، مراتب به همراه مستندات لازم جهت هرگونه اقدام قانونی از طریق مدیریت حقوقی و قراردادهای سازمان در حال پیگیری است.
رییس اداره حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم و این اداره هیچ گاه خلاف قانون نبوده و تمامی مدارک و مستندات این اقدام موجود است.
وی افزود: نشر مطالب غیر واقعی، تخریب سازمان و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی جرم بوده و موضوع با جدیت و بدون اغماض از طریق مدیریت حقوقی و قراردادها در محاکم قضایی پیگیری خواهد شد.
رییس اداره حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کردند: متصرف به جای اقدام ناصواب علیه سازمان از طریق فضای مجازی می توانست موضوع ادعای احتمالی خود را از طریق قانونی پیگیری نماید. ضمنا موضوع تصرفات زمین های مجاور زمین رفع تصرف شده نیز از سوی این اداره بررسی و در حال سیر مراحل قانونی اخذ دستور مقام قضایی است.

گفتنی است؛ میزان رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی انجام شده از سوی اداره حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم طی 6ماهه اول سال جاری مساحتی بالغ بر 610,000 متر مربع بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.