۱۲۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در آبادان تجلیل شدند

هم زمان با هفتمین روز از گرامی داشت هفته دفاع مقدس ۱۲۰ نفر از پیشکسوتان و ایثارگران جنگ تحمیلی در آبادان تجلیل شدند.

به گزارش فرینا، فرمانده قرارگاه کربلا جنوب غرب کشور در این آیین گفت: ایران اسلامی برای دفاع از خود و جنگ علیه باطل در مقابل رژیم بعث که تمام کشورهای دنیا در پشت صحنه حامی آن بودند، پشتیبانی جز ایمان و اراده پولادین نداشت.

سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم‌سیدالشهدا اظهار داشت: دفاع مقدس، جلوه‌گاه پرشکوه‌ترین حماسه ایثارگری و قله بلند پایداری و غیرت ملتی با شرف در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) است که برای خاک، ناموس و کیان ایران اسلامی جانفشانی کردند.

وی افزود: دفاع مقدس تابلوی حماسه آفرینی‌ها، دلاورمردی‌ها و رشادت‌های زنان و مردان و رزمندگان در صحنه‌های دفاع علیه کفر جهانی بود تا بتوانیم در مقابل تهاجم دشمن بایستیم و پایداری کنیم.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور با اشاره به نقش رزمندگان در تحریم‌ها بیان کرد: اگر امروز با مشکلاتی در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم و مردم این سرزمین با استعانت از خداوند و در پیش گرفتن صبر و بردباری، متانت به خرح می‌دهند، ادامه از خودگذشتگی و ایثارگری و ارزش هایی است که در هشت سال دوران دفاع مقدس مشهود و نمایان بود.

سردار سرتیپ‌پاسدار خادم‌سیدالشهدا افزود: روزی هزینه ی حفظ ارزشها در برابر گزند دشمنان، تقدیم جان و از خودگذشتگی و ایستادگی در جبهه‌های جنگ ابزاری و تسلیحاتی در برابر دشمن بود، اما امروز هزینه‌ای که در مقابل افراد مخالف افکار و عقاید و ارزشهای خودمان باید بپردازیم، پرداخت هزینه‌های رفاه و معیشتی و امور اقتصادی است که زندگی مردم را تاثیر قرار داده است.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت: فرهنگ، سیره و روش زندگی شهیدان همواره در جامعه اسلامی زنده باقی خواهد ماند و امیدواریم به لطف خداوند متعال بتوانیم با تداوم راه شهدا مسوولیت خطیری که برعهده داریم را به خوبی انجام دهیم.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور بیش از هر چیز مرهون خون‌های پاک و مطهر گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس است، دورانی که پیروزی را برای همه مسلمانان و پیروان راستین اسلام ناب بیداری به همراه داشت و موجب شد حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار نشود.

وی با بیان این که هم اکنون در حال ظهور و پیدایش نسل سوم انقلاب هستیم، افزود: رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان اسلامی در برابر دشمن بعثی به نسل‌های جدید انقلاب منتقل شود.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور حرکت در مسیر شهیدان برای تداوم راه امام و انقلاب را ضروری دانست و افزود: ولایتمداری و تاسی از فرهنگ اهل بیت (ع) به مفهوم ادامه دادن راه شهدا است.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین گفت: مردم آبادانی‌ از زن و مرد و عشایر غیور، همگی در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم بودند و همه آنها جزو رزمندگان اسلام به مشار می‌روند.

سید زین العابدین موسوی افزود: امنیت پایدار امروز جامعه را مدیون خون مطهر شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی در تداوم دستاوردهای پیروزی هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای آشنایی نسل جوان با دستاوردها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس می‌باشد.

برچسب ها : اروند دفاع مقدس
خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.