زمانی:

برای ایجاد زیرساخت ها در اروند نیاز به منابع مالی داریم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: درآمدهای سازمان منطقه آزاد اروند به تنهایی جوابگوی ایجاد زیرساخت ها نیست و نیاز به تامین منابع مالی از سوی دولت است.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در همایش نقش عشایر در دفاع مقدس گفت: مجموع درآمد منطقه آزاد اروند در هفت سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده که ۷۰ درصد این درآمد صرف اجرای طرح‌های عمرانی توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری شده است.
زمانی افزود: برای احداث زیرساخت در بخش آب و فاضلاب به دلیل شرایط جغرافیایی و نداشتن شیب، بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که این مبلغ در توان سازمان منطقه آزاد اروند نیست لذا دولت باید در این زمینه توجه ویژه داشته باشد.
وی اظهار داشت: در حوزه خدمات شهری و از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد اروند شش هزار میلیارد ریال به شهرداری های آبادان و خرمشهر تزریق شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: دولت برای ایجاد زیرساخت ها در آبادان و خرمشهر باید در تامین منابع مالی کمک کند زیرا با این درآمد نمی توانیم پروژه های بزرگی مانند ساحل سازی ها و زیرساخت های شهری را اجرایی کنیم.
زمانی تصریح کرد: در منطقه آزاد اروند حدود ۵۰ کیلومتر ساحل رودخانه ای وجود دارد که نیاز به ساماندهی دارد و برای آن نیاز به منابع مالی داریم، ما توانسته ایم در چند سال گذشته و با اعتبار سه هزار میلیارد ریال روستاهای تحت پوشش خود را ساماندهی کنیم.
وی گفت: در حوزه درمانی نیز هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بیمارستان ها و مراکز درمانی اختصاص داده شد، در حوزه آموزش و پرورش و ساخت مدارس نیز تا کنون ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اختصاص داده شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: کل درآمد ۱۵ سال سازمان منطقه آزاد اروند به ۲۰ درصد درآمد یک سال کارخانه فولاد خوزستان است، این کارخانه سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد داشت در صورتی که مجموع درآمد سازمان منطقه آزاد اروند در ۱۵ سال اخیر ۳۰ هزار میلیارد ریال بود که قابل مقایسه نیست.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.