عکاسخانه ژرژ یونانی مرمت و احیا می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با توافق مالک عکاسخانه ژرژ یونانی، این بنا تحت نظر مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، مرمت و احیا می شود.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیان با اعلام این خبر افزود: در توافق حاصل شده مقررشد در ابتدا طرح مرمت و احیا توسط مشاور دارای رتبه بندی و صلاحیت، تهیه و پس از تأیید طرح توسط مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ، پیمانکار منتخب که خود باید دارای رتبه صلاحیت و سابقه کار در حوزه مرمت باشد؛ طرح مذکور را زیر نظر این مدیریت، اجرایی کند.

طمیمیان در خصوص کاربری این ملک ارزشمند پس از مرمت، گفت: با توجه به پیشینه این ساختمان قرار بر این شد که پس از پایان مرمت، «عکاسخانه ژرژ یونانی» تبدیل به موزه عکس و رستوران یونانی شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: هم زمان با اقدامات ذکر شده و با رضایت مالک، فرآیند ثبت اثر نیز انجام خواهد شد که در نوع خود یک اقدام کم نظیر در سطح منطقه است.

طمیمیان با بیان این مهم که اکثر مالکین بناهای تاریخی تمایلی به ثبت اثر ندارند، اذعان داشت: «پرویز شوکت» بعنوان مالک قانونی عکاسخانه ژرژ یونانی با نگاه مثبت به حفظ و نگهداری این بنا، گام مهم و قابل تقدیری در راستای ارج نهادن به فرهنگ این بوم برداشته است.

وی تصریح کرد: در کل کشور نمونه های نادری از مالکین خصوصی، چنین حرکت ارزشمندی را زیر نظر اداره میراث فرهنگی انجام می دهند و امیدواریم اقدام وی الگویی برای دیگر افراد دارای ملک تاریخی شود که کمک بزرگی به حفظ  میراث منطقه خواهند کرد.

طمیمیان در ادامه افزود: چنین اقداماتی علاوه بر حفظ آثار تاریخی، به ایجاد درآمدهای پایدار نیز خواهد انجامید که نمونه های مشابه  را می توان در دیگر شهرهای کشور نظیر کاشان، یزد و شیراز و…مشاهده کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ، نقش ارگان هایی نظیر شهرداری ها را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در آبادان و خرمشهر بناهایی وجود دارد که می توانند به همین شکل مورد مرمت قرار گیرند که این کار مستلزم این خواهد بود که ارگان هایی نظیر شهرداری با صدورمجوزها و تسریع امور ، نقش خود را به درستی ایفا کنند.

گفتنی است؛ «عکاسخانه ژرژ یونانی» بعنوان بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی این شهر پس از چندین سال پیگیری توسط رسانه ها و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند؛ سرانجام با همکاری و مساعدت مالک این بنا در مسیر مرمت و احیا قرار گرفت.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.