اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: سازمان برنامه‌وبودجه کشور۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار با تخصیص ۱۰۰ درصد برای تکمیل زیرسازی طرح اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به شبکه ریلی به راه‌آهن جمهوری اسلامی ابلاغ کرد که این مساله اتفاقی مهم در بهره‌برداری از این طرح است.

به گزارش فرینا، سید مهدی علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اتصال این منطقه مهم اقتصادی به راه‌آهن سراسری با تسهیل کردن نقل‌وانتقال کالا، عامل مهمی برای تحقق راهبرد جهش تولید در سطح استانی و ملی است.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: هدف اصلی فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان کمک به افزایش سطح تولید محصولات داخلی است که اتصال منطقه به راه‌آهن سراسری تحول جدی در این مسیر ایجاد می‌کند.

وی افزود: به همین منظور با حمایت ویژه استانداری قم، موضوع اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری به جد پیگیری شد تا زیرسازی راه‌آهن تکمیل و منطقه به راه‌آهن سراسری متصل شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان همچنین گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل حضور آنان در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از دیگر اقدامات موردنظر برای تحقق راهبرد جهش تولید در این منطقه است.

علیزاده طباطبایی بیان کرد: در همین رابطه در چهارماهه نخست سال جاری ۵۰ درصد تخفیف برای کسانی که نسبت به خرید زمین‌ در منطقه اقدام کردند درنظر گرفتیم و در چهارماهه دوم این میزان تخفیف ۲۵ درصد بود که استقبال سرمایه‌گذاران را درپی داشت.

اکنون ۴۸۶ نوع محصول در این منطقه تولید می‌شود که چنین تنوعی در نوع خود بی‌نظیر و نشان‌دهنده جایگاه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در تحقق راهبرد جهش تولید است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه، به‌عنوان مهمترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور نزدیک است، در چهارراه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، بنابراین برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

تاکنون ۱۵۳ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه پروانه بهره‌برداری دریافت نموده‌اند که ۱۴۱ واحد فعال و این رقم نمایان گر فعالیت ۹۲ درصد از واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.