هفته‌ای یک واحد تولیدی در منطقه آزاد ماکو افتتاح شده است

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تلاش همه جانبه در این منطقه برای تحقق شعار جهش تولید طی سال جاری گفت: از ابتدای امسال به صورت میانگین در هر هفته، یک واحد تولیدی در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این‌که سال‌جاری سالی پر از فعالیت و تلاش برای حوزه معاونت اقتصادی است، اظهار داشت: با وجود شیوع بیماری کرونا و نوسان ارزی، این موفقیت بسیار چشمگیر است.

جلیلی با بیان اینکه تیم معاونت اقتصادی با تلاش شبانه روزی خود به فعالان اقتصادی ارائه خدمت کرده و هر مشکلی انگیزه آنها را برای تسهیل و تسریع امور تقویت می‌کند، افزود: در ۱۴۰ روز کاری گذشته سال‌جاری، ۲۰ واحد صنعتی و معدنی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی قابل توجه و عظیمی نیز با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در مرحله نزدیک به بهره برداری قرار دارد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: با وجود اینکه سال گذشته هر ۱۰ روز بهره برداری از یک واحد تولیدی را داشتیم، امسال رکورد جدیدی را تجربه کردیم و توانستیم آن را به یک هفته کاهش دهیم.

جلیلی گفت: در حال حاضر حدود ۳۲۰ واحد تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی و ارائه خدمات گردشگری فعال رسمی در منطقه داریم که ارزش تولیدات آنها در نیمه نخست امسال نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: با افزایش و به بهره برداری رسیدن واحدهای جدید اقتصادی در ۶ ماهه دوم سال این عدد نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: در حوزه صادرات با وجود مشکلات ناشی از بسته بودن یا محدود بودن مرزهای کشور و رفع تعهدات ارزی حدود ۲۰ میلیون دلار صادرات خدمات، کالاهای تولیدی منطقه و صادرات مجدد داشته ایم.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.