تحقق طرح های توسعه ای فرودگاه بین المللی آیت ا… جمی(ره) آبادان

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: توسعه فرودگاه بین المللی آبادان یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد اروند بود که اکنون با احداث ترمینال دوم و بهسازی ترمینال قدیم این فرودگاه به این هدف رسیده ایم .

به گزارش فرینا، موعود شمخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: توسعه زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات رفاهی به عنوان اصلی‌ترین دغدغه سازمان منطقه آزاد اروند در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی(ره) آبادان مورد توجه قرار گرفت که در همین راستا همزمان با انجام سایر طرح های عمرانی در این فرودگاه، به صورت مشارکتی نیز ترمینال جدید مسافری احداث و ترمینال قبلی نیز نوسازی شد.
شمخانی با اشاره به اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث سالن شماره ۲ فرودگاه آبادان گفت: پیش بینی های اولیه در ساخت فرودگاه آبادان بر اساس کاربری فرا منطقه ای بود که در همین راستا انعقاد تفاهم نامه مشارکتی ۵۰ درصدی بین سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاهی کشور، ترمینال جدید مسافری این فرودگاه به شکل کاملا مدرن احداث و آماده بهره برداری شد.
وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی جهت خرید دستگاه ILS در فرودگاه آبادان اظهار داشت: در سال ۹۲ هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در بدو ورود، نخستین چک خود را جهت تجهیز فرودگاه آبادان و خرید دستگاه ILS برای پیشگیری از لغو پروازها در هنگام گرد و خاک و دیگر شرایط نامساعد جوی صادر کرد زیرا یکی از نقص های اساسی فرودگاه آبادان به شمار می رفت.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند مساحت ترمینال دوم فرودگاه آبادان را هفت هزار و ۲۰۰ متر عنوان کرد و گفت: با توجه به انجام تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند و تکمیل عملیات ساختمانی، این سالن هم اکنون آماده بهره برداری است تا به ظرفیت فرودگاه اضافه شود.
شمخانی تصریح کرد: با جداسازی پروازهای خارجی در ترمینال قدیم علاوه بر افزایش کارایی و تسهیل خدمات به مسافران، امکان ارائه خدمات کارگو و پروازهای همزمان بیشتر نیز فراهم می شود و این فرودگاه نقش بارزی در صنعت حمل و نقل هوایی کشور ایفا خواهد کرد.
وی با اشاره به نیاز ترمینال باری در فرودگاه آبادان تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم فرودگاه بین المللی آیت الله جمی(ره) آبادان ترمینال باری با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاهی کشور در این فرودگاه احداث شد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: مساحت خالص ترمینال جدید ۷۲۰۰ متر مربع، شامل یک فضای مرکزی و دو گوشواره شرقی و غربی است که هسته مرکزی در راستای سالن اصلی و گوشواره ها به ترتیب برای فضاهای اداری و خدماتی(کافی شاپ و رستوران) در نظر گرفته شده است.
شمخانی با اشاره به ساماندهی فضای سبز فرودگاه آبادان گفت: ۱۸ الی ۲۰ هکتار فضای سبز در حالی ساماندهی شد که سالها برای این ساماندهی بین فرودگاه و شهرداری آبادان اختلاف بود و اکنون بعد از ساماندهی این فضای سبز، ورودی شهر از مسیر هوایی برای مسافران جذاب تر به نظر می رسد.
معاون فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر لزوم توجه به توسعه فرودگاه آبادان گفت: این سازمان بعد از شش سال، تمامی برنامه های خود در راستای توسعه فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان را اجرایی کرده است و بعد از افتتاح ترمینال جدید، وارد فاز نگهداری و بهره برادری خواهیم شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.