با امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و خانه ریاضی تهران محقق می شود؛

20 هزار دانش آموز قشمی از مزایای آموزش مجازی هوشمند بهره مند می شوند

با حضور حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رضا حقی رییس هیات مدیره و مصطفی نوری مدیرعامل خانه ریاضی تهران، تفاهم نامه اجرایی و همکاری متقابل در راستای تحول آموزشی و توسعه فرهنگ خلاقیت و نوآوری میان دانش آموزان ارتقای کیفی و کمی مدارس قشم به امضا رسید.

به گزارش فرینا، با اجرای این تفاهم نامه 20 هزار دانش آموز مناطق شهری و روستایی جزیره قشم تحت پوشش بسته های رایگان آموزش مجازی (LMS) خانه ریاضی تهران در مجموع به ارزش ذاتی 27 میلیارد ریال قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جلسه امضای تفاهم نامه میان این سازمان و خانه ریاضی تهران، اظهار کرد: اجرای این تفاهم نامه می تواند قدم مثبتی در راستای کاهش محدودیت ها و محرومیت های آموزشی در سطح جزیره قشم و ارتقا دهنده عدالت آموزشی باشد.
حمیدرضا مومنی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یکی از موضوعات دارای اولویت برای حاکمیت هاست، ادامه داد: با آموزش صحیح و درست می توان برای تربیت و تولید نیروی انسانی ماهر، توانمند و خلاق برنامه ریزی کرد.
مومنی تصریح کرد: در نقاط مختلف جزیره قشم استعدادهای فراوانی وجود دارد که شناسایی، نگهداری و توانمندسازی این نیروهای خلاق یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی حوزه آموزش و پرورش در منطقه آزاد قشم است.
وی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه آموزش طی سال های گذشته، بیان کرد: به واسطه برنامه ریزی مدون و دقیق صورت گرفته در بخش آموزش و پرورش جزیره، شاهد افزایش موفقیت در مسابقات و رقابت های علمی و عملی توسط دانش آموزان بومی قشم هستیم.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند به عنوان یکی از ماموریت های اصلی مناطق آزاد در راستای نیل به اهداف پیش بینی شده؛ ادامی مهم در جهت اجرای اصول ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین ایجاد رونق تولید و صنعت خواهد بود.
مومنی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد قشم برای ادای دین به مردم جزیره از هیچ اقدام و حمایتی دریغ نمی کند و برای انجام بهتر ماموریت های خود و افزایش کیفیت زندگی ساکنان نیازمند یاری و همراهی تمامی بخش ها، نهادها، ارگان ها، مجموعه ها و جامعه محلی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به ظرفیت های بالای این منطقه در حوزه های گردشگری، شیلات، نفت و انرژی و...، خاطرنشان کرد: تربیت و تولید نیروی انسانی ماهر و متخصص و متعهد به این منطقه یکی از مهمترین برنامه های حوزه آموزش و پرورش در جزیره قشم است.

استقرار یکی از استانداردترین سامانه های آموزش مجازی جهان در قشم

مدیرعامل خانه ریاضی تهران نیز در این نشست گفت: بررسی های صورت گرفته در جزیره قشم نشان می دهد که استعدادها و ظرفیت های خوبی در این منطقه وجود دارد که با حرکت بر بستر آموزش علمی و استاندارد می توانیم شاهد شکوفایی آنها باشیم.
مصطفی نوری ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه یکی از جدیدترین و استانداردترین سامانه های آموزش مجازی جهان جهت استفاده دانش آموزان قشمی در این جزیره مستقر شده و به ارائه خدمات خواهد پرداخت.
نوری با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته جهت راه اندازی نمایندگی خانه ریاضی تهران به عنوان یک مرکز استعدادیابی در قشم، تصریح کرد: همچنین با برنامه ریزی صورت گرفته در حال انجام مقدمات برگزاری یک دوره مسابقات علمی در سطح ملی و بین المللی با حضور بیش از 5 مجموعه خارجی تحت عنوان "قشم کاپ" هستیم.
مدیرعامل خانه ریاضی تهران در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه جهت پیشرفت و توسعه ظرفیت های آموزشی، شناسایی و تربیت استعداد دانش آموزان خلاق در جزیره قشم با تمام ظرفیت خود اقدام می کند و آمادگی افزایش ظرفیت موجود در بحث آموزش مجازی نیز وجود دارد.

بهره مندی 20 هزار دانش آموزش قشمی از آموزش مجازی استاندارد

در ابتدای این نشست نیز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با ارائه توضیحاتی درباره تفاهم این نامه، تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه 20 هزار دانش آموز در نقاط مختلف شهری و روستایی جزیره قشم امکان دسترسی و استفاده از خدمات آموزش های مجازی خانه ریاضی تهران را خواهد داشت.
مرتضی شیخ زاده ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای سند «برنامه اقدام مشترک» به منظور بهبود کیفیت آموزشی مدارس و حوزه آموزش جزیره و مصوب شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم اجرایی می شود.
شیخ زاده ابراز امیدواری کرد که با آماده سازی بسترهای رفاهی و آموزشی و بهره گیری از توانمندی کارشناسان و خبرگان بخش های مختلف در حوزه های آموزش با استفاده از فناوری های جدید بتوان به توسعه هرچه بیشتر قشم دست پیدا کرد.
وی همچنین بیان کرد: سازمان های مردم نهاد فعال در جزیره قشم به واسطه آشنایی و ارتباط نزدیک با جوامع محلی می توانند در معرفی پتانسیل ها، ظرفیت ها و استعدادهای موجود در هر منطقه نقش موثری ایفا کنند.
براساس این گزارش، با اجرای این تفاهم نامه خانه ریاضی تهران، تاسیس، راه اندازی، توسعه و تجهیز موسسه فرهنگی آموزشی خانه ریاضی قشم و مدارس تابعه و همچنین تاسیس، راه اندازی، توسعه و تجهیز کمپ بین المللی گردشگری آموزشی فرهنگی و مدارس خانه ریاضی قشم در تعامل با سازمان منطقه آزاد قشم را عهده دار می شود.
زمینه سازی و راه اندازی نمایندگی رویدادها، آزمون ها و مسابقات معتبر بین المللی در جزیره قشم و همچنین ارایه استاندارد ملی آموزشی و پرورشی الگو و نمونه در تعامل با سازمان منطقه آزاد قشم بخشی دیگر از تعهدات صورت گرفته در اجرای این تفاهم نامه خواهد بود.
گفتنی است این مراسم با حضور حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، رضا حقی رییس هیات مدیره و مصطفی نوری مدیرعامل خانه ریاضی تهران و همچنین جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و برخی از متولیان حوزه آموزش شهرستان قشم برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.