جذب ۴۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۸.۵ میلیون دلار در قالب پروژه های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشارهای آمریکا و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است.
موسوی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری موفق به پیشبرد حجم سرمایه گذاری داخلی نسبت به سال گذشته شدیم.
وی میزان سرمایه‌گذاری داخلی در ۶ماه نخست سال‌جاری را هشت هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال  ۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اکثر این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و تجاری است که توسط بخش خصوصی انجام شده وامیدواریم تا پایان سالجاری نیز این روند رشد حفظ شود.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.