همزمان با روز کیش؛

پژوهشکده محیط زیست و فرهنگسرای سعدی به بهره برداری می رسد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از افتتاح پژوهشکده محیط زیست و فرهنگ سرای سعدی همزمان با 20 آبان ماه که به نام روز کیش نام گذاری شده، خبر داد.

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری، در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان، گفت: این طرح ها با همکاری جهاد دانشگاهی و برای ایجاد پارک علم و فناوری کیش در نظر گرفته شده اند.

مظفری افزود: حوزه های اقتصادی، تامین مالی و حقوقی را پایه های اساسی فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش و بخش های مربوطه عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری در حوزه های مختلف از جمله علم فناوری و هوشمند سازی اقدامات موثر و مفیدی در این منطقه انجام خواهد شد.

وی تحقق یافتن رویدادهای ارزشمند و فاخر در منطقه آزاد کیش را نیازمند اطلاعات و مشارکت افراد متخصص و به روز رسانی علم و دانش، تجهیزات و امکانات در این منطقه برشمرد و اظهار داشت: در دنیای تکنولوژی های نوین ارتباطی، تحولات با سرعت در حال پیشرفت است؛ بنابراین نباید کوچکترین وقفه ای در امور فعالیت های کاری که هدف اصلی توسعه و پیشرفت است رخ دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اقدامات موثر در زمینه هوشمند سازی جزیره کیش که بر مبنای اطلاعات و داده ها استوار است گفت: مرکز نوآوری، موسسه علوم و فنون کیش و دانشگاه های برتر کشور مستقر در این منطقه نقش مهمی در سطح ملی ایفا می کنند. از این رو جزیره کیش می تواند در حوزه هوشمند سازی پیشگام و پایلوتی برای ایران هوشمند باشد.

مظفری تصریح کرد: در جزیره کیش بحث هوشمند سازی در سطح کلان به عنوان پایلوت مطرح و گام های نخست در این زمینه برای کشور برداشته شده است و در صورتی که یک طرح منسجم و هماهنگ از سوی شواری عالی مجازی در کشور به تصویب برسد انسجام بیشتری در کارها ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این که با صدور احکام شورای هوشمند سازی کارها با جدیت در این منطقه آغاز شده است افزود: این انسجام و هماهنگی در داخل سازمان و دستگاه های مربوطه منجربه اقدامات ارزشمندی در خصوص ایجاد و توسعه شبکه فیبر نوری با طول ۳۲ کیلومتر در دریا و ۱۰۰ کیلومتر داخل کیش و فیبر نوری رفت و برگشت پشتیبان به سرزمین اصلی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه ای چهارجانبه که به تازگی امضا شد؛ طرح حمل و نقل هوشمند و فعالیت خود ران ها بر بستر شبکه نسل پنجم اینترنت موسوم به 5G برای جزیره آغاز شده و شاهد اقدامات مهمی در این حوزه خواهیم بود.

مظفری در رابطه با راه اندازی 5G در کشور گفت: بر خلاف 4G بدلیل همسو نبودن نگاه ها با تاخیر زیاد وارد کشور شد؛ این بار ارکان تصمیم گیری در سطح کلان به این ضرورت رسیدند که 5G به سرعت عملیاتی شود. در جزیره کیش باید از این فرصت ها بهره لازم را برد و در جهت رفع موانع موجود تلاش کنیم

برنامه ریزی برای سلسله برنامه های مربوط به انتهای قرن 14 و ورود به قرن 15، هوشمند سازی جزیره با عنوان «کیش، اینجا فردا» تدوین و بودجه ریزی و رشد تولید محتوا از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.