مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد؛

اجماع ملی برای پیشرفت مناطق آزاد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: دستیابی به اجماع ملی در حمایت از فعالیت های اقتصادی و اجرای دقیق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، موجب جذب بیشتر سرمایه های داخلی و خارجی کشور در این مناطق خواهد شد.

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری در حاشیه نشستی با حضور رئیس فراکسیون مناطق آزاد و ویژه  اقتصادی و جمعی از نمایندگان خانه ملت افزود: مجلس می تواند در حل مهمترین مشکلاتی که در مناطق آزاد به ویژه جزیره کیش وجود دارد، نقش موثری ایفا کند.

مظفری افزود: اجرای دقیق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و حفظ معافیت های مالیاتی و اعطای مشوق های بیشتر برای ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران و جلب توجه آنان برای رشد و توسعه این منطقه حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد:  باید بخشی از ظرفیت هایی که در مناطق آزاد کشور وجود دارد، احیا شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: کیش از یک طبیعت خاص و شرایط ویژه برخوردار است. این جزیره یکی از مناطق خوب دنیا و جزو 4 منطقه ای است که بیشترین اکسیژن خالص را دارد. از این رو با توسعه زیرساخت‌ها و تبیین بیشتر قابلیت ها، گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه سفر می کنند.

مظفری افزود: محوریت گردشگری در این مناطق در اولویت کار این سازمان قرار گرفته و با جدیت تمام دنبال می شود.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش در کنار دستگاه های اجرایی و نیز مجلس شورای اسلامی است تا قانون چگونگی اداره مناطق آزاد به خوبی اجرا شود. اگر قانون اداره مناطق آزاد بعد از سه دهه نیاز به اصلاح داشته باشد، باید به گونه ای انجام شود که نه تنها محدودیتی برای سرمایه گذاران مناطق آزاد ایجاد نکند، بلکه مشوق های بیشتری را هم داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: منطقه آزاد کیش باید همسو با شرایط کشورهای همسایه در رقابت برای جذب سرمایه از انعطاف و توانایی بالایی برخوردار باشد. بنابراین پیشنهاد می شود،مصوبات به گونه ای به تصویب برسد که مشوق های افزون‌تری برای فعالان اقتصادی به همراه داشته باشد.

مظفری، حضور اعضای فراکسیون مناطق آزاد در مجلس در نشست با بخش خصوصی منطقه آزاد کیش را فرصت بسیار خوبی برای جزیره کیش دانست و گفت: اشرافی که فراکسیون در این زمینه داشتند نشان دهنده این بود که از مسائل و مشکلات پیش روی مناطق آزاد آگاهی لازم دارند و این مهم در اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد می تواند مد نظر قرار گیرد.

اعضای فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی در این سفر از بخش های مختلف در کیش از جمله مرکز نوآوری کیش بازديد کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.