صادرات ۳۵۷ میلیون دلاری کالا از مرز شلمچه

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۳۵۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی در نیمه نخست سال جاری از بارانداز منطقه آزاد اروند در شلمچه به کشور عراق صادر شد.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تعطیلی سه ماهه نخست امسال و بدلیل شیوع بیماری کرونا عمده‌ترین میزان صادرات کالا از مرز شلمچه در شهریور ماه سال جاری بود.
موسوی میزان صادرات کالای غیر نفتی از مرز شلمچه در شهریور ماه سال گذشته را ۵۲ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در شهریور ماه سال جاری ۲۰۳ میلیون دلار کالای غیر نفتی از مرز شلمچه صادر شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه ساله گذشته رشد ۲۹۰ درصدی دارد.
وی میزان ترانزیت خارجی کالا در شهریور ماه سال جاری از مرز شلمچه را ۶۹۷ هزار دلار عنوان کرد و گفت: این میزان ترانزیت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند را انواع محصول شیلات، مواد معدنی، مواد غذایی، میوه و تره بار، صیفی‌جات، فولاد و انواع مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: مقصد صادرات کالا عمدتا کشور عراق بوده است.
موسوی حمایت از صنایع دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند برشمرد و گفت: تقویت تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادراتی یکی از راهبردی مهم صادرات در منطقه آزاد اروند است.
وی توسعه زیرساخت های صادراتی و راههای ارتباطی با کشورهای همسایه را از جمله اقدامات و راهبردهای اساسی در بخش صادرات منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: تسهیل در رویه‌ها و دستورالعمل‌های صادرات و پایش قوانین مخل در زمینه صنایع تولیدی و فعالان اقتصادی از جمله راهبردهایی است که در راستای روان سازی تجاری و رونق کسب و کار در دست پیگیری است.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.