معرفی نفرات برتر مسابقه نامه دانش آموزان ژئوپارک جهانی قشم به ژئوپارک های جهان

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از اعلام نتایج و معرفی برگزیدگان مسابقه "نامه دانش آموزان ژئوپارک جهانی قشم به دانش آموزان ژئوپارک های جهان" خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این مسابقه در راستای اهداف ژئوپارک های جهانی یونسکو و با تمرکز بر توانمندی کودکان و نوجوانان قشمی طراحی شده تا با نگارش نامه هایی به کودکان ژئوپارک های دیگر جهان به معرفی ظرفیت های جزیره و بصورت خاص نزدیکترین ژئوسایت به روستایی که در آن ساکن هستند، پرداختند.
امری کاظمی ادامه داد: در مجموع 107 دست نوشته از دانش آموزان نقاط مختلف جزیره برای مدیریت ژئوپارک جهانی قشم ارسال گردید و پس از بررسی اولیه و نظرات کارشناسان ژئوپارک، 26 نامه به مرحله بعد راه پیدا کردند.
وی افزود: همچنین، 30 نامه دیگر از دانش ‌آموزان مقطع ابتدایی به دلیل آشنایی اولیه با ژئوپارک و معرفی حداقل یک ژئوسایت را در نامه های خود مورد تایید اولیه کارشناسان قرار گرفته است.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم؛ براساس برنامه ریزی صورت گرفته، از زیباترین و خلاقانه ترین نامه های نگارش یافته توسط دانش آموزان قشمی در مراسمی تقدیر می شود. 
امری کاظمی در ادامه تصریح کرد: نامه های برتر این مسابقه در مجموعه ای نفیس به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ خواهد رسید و برای کشورهای مختلف جهان ارسال می شود.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم خاطرنشان کرد: معرفی جاذبه ها، ویژگی ها و ژئوسایت های موجود جزیره زیبای قشم به جهانیان، حفاظت و پاسداشت میراث چهارگانه جزیره (فرهنگی، طبیعی، زمین شناختی و ناملموس) از اهداف مورد نظر در اجرای این طرح بود.
امری کاظمی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش و پرورش شهرستان قشم، آموزش و پرورش بخش شهاب و آموزش و پرورش بخش حرا در اجرای این برنامه با مدیریت ژئوپارک جهانی قشم همکاری نزدیک و سازنده ای داشتند.
به گفته وی، با این ابتکار به گونه ای هوشمندانه، تبلیغاتی غیرمستقیم اما موثر و تاثیرگذار در حوزه ترویج زمین گردشگری جزیره و جذب گردشگران بین المللی ارایه می شود. 
مدیر ژئوپارک جهانی قشم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح و ارسال فراخوان دوستی در قالب دعوتنامه از سوی دانش آموزان قشمی، فصلی جدید برای جذب گردشگران در چهار مقوله فرهنگی، طبیعی، زمین شناختی و ناملموس جزیره رقم بخورد.
براساس این گزارش؛ اسامی منتخبین مسابقه نامه نویسی برای کودکان ژئوپارک‌های دنیا به شرح ذیل است:
مبینا قویدل دوستکوئی
آنا اکبری
سما کبیری
خدیجه دریایی
مائده عبداللهی نسب
سنیه قلمی
زهرا سلیمانی
خدیجه نیکنام پور
زینب دریانورد
زینب عبدالرحمانی
ثنا تورنگ
مبینا احراری
ماریا ملائی لافتی
اسماء فراریان
صفیه بازیاری
ستاره یازیار
محمد مانی حیدرپور
سوده سرودی گلستانی
سیده حدیث خوش خرام
سلوا سعادتی قشمی
عزیزه غلامی
فاطمه عادلی
ریحانه سالاری نودژ
کبرا امیری
فائزه کمالی
زینب کمالی

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.