مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان:

استانداردهای جدید ساخت مسکن در قشم برای اولین بار در کشور اجرایی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در قشم برای اولین بار در کشور برای ساخت مسکن استانداردهای جدیدی تعریف و اجرایی می شود.

به گزارش فرینا به نقل از نسل برنا، حمیدرضا مومنی در دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان با وی افزود: براساس این استانداردها به جای صدور پروانه کلی ساخت مسکن، درفرایند ساخت آن، مرحله به مرحله پروانه صادر می شود.
مومنی یکی از مزیت های این استانداردها را ساماندهی معماری مسکن در قشم دانست و گفت: متاسفانه این معماری فاقد هویت است وما اگر بتوانیم  این استانداردها را در ساخت مسکن روستایی اجرایی کنیم این هویت قابل احیا است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، ساخت و سازهای غیرمجاز و تنزل کیفیت سازه ها را در قشم از مشکلات فراروی سازمان منطقه آزاد قشم خواند و گفت: ما از هر نهادی که در قشم به ساخت مسکن مبادرت می کند انتظار داریم با رعایت قوانین، مقررات و استانداردهای منطقه آزاد قشم با این مشکلات مقابله کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مقوله توسعه روستایی را صرفا به ساخت مسکن در روستا محدود ندانست و تصریح کرد: نگاه سازمان منطقه آزاد قشم به این مقوله بسیار فراتر از مسکن است ولی هماهنگی بنیاد مسکن را با سازمان در روستاهای قشم برای نیل به این هدف کاملا ضروری می داند.
مومنی همچنین با تاکید بر تاثیر مثبت توسعه گردشگری در توسعه روستاهای قشم به تحولات بزرگ در اقتصاد این روستاها  و بخصوص مهاجرت معکوس اشاره کرد و با اظهار نگرانی از عدم همخوانی توسعه شهری با توسعه روستایی در قشم یادآور شد: اگر این همخوانی ایجاد نشود ما در بلند مدت در توسعه گردشگری قشم دچار چالش خواهیم شد.
وی در پایان سخنان خود با اظهار رضایت  از همکاری و همگامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان و شهرستان قشم با سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ما آماده همکاری با بنیاد هستیم و اعتقاد داریم که هرچقدر این بنیاد فعالیت هایش در قشم گسترده تر، کیفی تر و سریع تر باشد، کمک بزرگی در جهت رسیدن به اهداف توسعه ای سازمان منطقه آزاد قشم خواهد بود.
براساس این گزارش شهریار نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان نیز پیش از سخنان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، طی سخنانی با اشاره به تفاهم نامه های امضاء شده بین این بنیاد و سازمان، وجود اعتماد متقابل بین دوطرف را بزرگ ترین سرمایه و ارزش خدمت به روستاها را بالاترین ارزشها خواند.
محرم بهاروند معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم  و محمدرضا ترکی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قشم نیز درآغاز این دیدارگزارش های مبسوطی از همکاری های گسترده این بنیاد با سازمان منطقه آزاد قشم در چارچوب تفاهم نامه های فی مابین ارائه کردند.
گفتنی است در این دیدار مصطفی مدنی معاون عمران روستایی  و محمد کریمی نژاد مدیر اجرایی معاونت عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان، نریمان توکلی جویباری مشاور و مدیرحوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرج طهماسبی دیزج سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی، حسین ناصری نژاد مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی، نورالله کرمی شاهملکی سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری، امیر سلکی مدیر امور درگهان و سرپرست مدیریت منطقه ویژه اقتصادی قشم، بهادر طالبی زاده سرپرست املاک و مستغلات، محدثه رزمجو مدیر حقوقی و قراردادها و حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.