صادرات 800 میلیون دلاری کالا از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: 800 میلیون دلار کالای غیر نفتی امسال از مرز تجاری شلمچه، بنادر آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه سه میلیارد و 600 کیلوگرم کالای غیرنفتی از بنادر آبادان و خرمشهر و مرز بین المللی شلمچه صادر شد.
موسوی عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند را انواع محصول شیلات، مواد معدنی، مواد غذایی، میوه و تره بار، صیفی‌جات، فولاد و انواع مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: بیشتر این کالاها به کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شدند.
وی بیان کرد: در مهرماه سال جاری 183 میلیون دلار کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند صادر شد که از این میزان 120 میلیون دلار از طریق مرزشلمچه صادر شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه ساله گذشته رشد 200 درصدی دارد.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند مقصد اصلی صادرات کالا را کشور عراق به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران دانست و گفت:صادرات از مرز بین المللی شلمچه به دلیل شرایط کرونایی چهار ماه متوقف شد ولی با تمهیدات اندیشیده شده روند صادرات از این مرز افزایش یافت به طوریکه در مقایسه با سال 98 کاهش صادرات از مرز شلمچه نداشته ایم.
مووسی به بهره‌برداری از دستگاه ایکس‌ری کامیونی به منظور تسریع روند صادرات و واردات کالا در مرز شلمچه اشاره کرد و اظهار داشت: مرز بین‌المللی شلمچه یکی از مهمترین مرزهای تجاری و اقتصادی کشور است.
شلمچه بزرگترین بندر خشک تجاری کشور است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالا و خدمات از آن به عراق صادر می‌شود.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.