منطقه آزاد اروند رتبه اول جذب سرمایه گذار خارجی بین مناطق آزاد ایران

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با راه کارهای اساسی، سازمان منطقه آزاد اروند رتبه اول جذب سرمایه گذار خارجی بین مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی اظهار داشت: در هفت ماهه سال جاری ۵۰ میلیون دلار در قالب پروژه های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.

موسوی افزود: به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشارهای آمریکا و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: با آمار ارائه شده بیش از ۴۰ درصد سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۹ ۱۳مناطق آزاد کشور، در منطقه آزاد اروند رقم خورده است که نشان از ایجاد زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری خارجی در این منطقه دارد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: با توجه به میزان سرمایه گذاری انجام شده در کل مناطق آزاد کشور و بر اساس آمار ارائه شده از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران در هفت ماهه امسال ۱۲۳ میلیون دلار میزان سرمایه گذار خارجی در کل مناطق آزاد کشور جذب شد که ۵۰ میلیون دلار آن مربوط به منطقه آزاد اروند است.

موسوی ادامه داد: این آمار نشان می دهد در سال جاری بیش از ۴۰ درصد سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند جذب شده که همین امر رتبه اول را بین مناطق آزاد کشور به این منطقه اختصاص داده است.

وی بیان کرد: اکثر این سرمایه‌ گذاری ‌ها در بخش‌ های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و تجاری است که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری نیز این روند رشد حفظ شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه اولویت سازمان منطقه آزاد اروند جذب سرمایه گذاران خارجی و ایرانی های مستقر در خارج از کشور است، افزود: تسهیل در مجوزهای سرمایه گذاری خارجی و داخلی از دیگر اهداف منطقه آزاد اروند است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.