واگذاری اراضی منطقه ویژه اقتصادی بانه به 20 سرمایه‌گذار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از واگذاری اراضی منطقه ویژه اقتصادی بانه در مرحله نخست به 20 نفر از متقاضیان سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، خالد جعفری در دومین جلسه شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی بانه بر بررسی صلاحیت متقاضیان سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی تاکید کرد و گفت: 40 هزار مترمربع به عبارتی 24 درصد از مساحت فاز یک این منطقه در مرحله نخست در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.
جعفری افزود: در این جلسه از 20 مورد سرمایه‌گذاری معرفی شده 12 مورد قطعی و تایید شده و مابقی هم در جلسه آینده در نوبت بررسی قرار داده می‌شود.
وی یادآور شد: هشت مورد سرمایه‌گذاری باقی مانده تا جلسه آینده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان مورد بررسی قرار گیرد و سپس با تصمیم اعضای این شورا تایید شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اعلام کرد: به 12 نفر سرمایه گذاری که مورد تایید قرار گرفتند ابلاغ شود که برای عقد قرارداد اقدام کنند.

** واگذاری 2 هزار مترمربع زمین به هر متقاضی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه فهرستی از متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه با همکاری فرمانداری این شهرستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق بازرگانی سنندج تهیه شد، گفت: این فهرست شامل افرادی است که جواز برای آنها صادر شده است.
احمد خسروی اضافه کرد: در حال حاضر 30 متقاضی آماده سرمایه گذاری در این منطقه مشخص شدند که از این تعداد قرار است در مرحله اول به 20 نفر از آنها واگذاری زمین انجام شود.
خسروی افزود: اگر به هر دلیلی این افراد توانایی انجام کار را نداشتند یا منصرف شدند 10 نفر دیگر را هم برای جایگزینی مشخص کرده‌ایم که تاخیری در واگذاری‌ها ایجاد نشود.
وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه شامل دو فاز که به ترتیب مساحت آنها 35 و 50 هکتار است، گفت: زون بندی 20 هکتار از فاز نخست آن برای صنایع فلزی، غذایی، نساجی و پوشاک، شیمایی، دارویی و بهداشتی و سلولزی انجام شده و مابقی آن به ایجاد سیستم‌های خدماتی، تجاری و اداری اختصاص پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اعلام اینکه آماده سازی فاز دو این منطقه هم 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: براساس نظر و بررسی‌های کارشناسان سازمان صنایع کوچک به هر واحد در این منطقه 2 هزار تا 2 هزار و 500 مترمربع زمین واگذار می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.