در نشست انس با کتاب منطقه آزاد قشم بررسی شد؛

نقش بی بدیل ماهاتیرمحمد در تبدیل مالزی به یک کشور توسعه یافته اسلامی

کتاب مجموعه سخنرانی های « ماهاتیر محمد » سیاستمدار سرشناس مالزی که در دو دوره نخست وزیر این کشور بوده است تحت عنوان« اسلام، دانش و مسائل بین المللی/ از هیچ به اوج، علل پیشرفت مالزی به بیان ماهاتیرمحمد » در نشست «انس با کتاب» روز دوشنبه در مرکز بین المللی رشد قشم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از شمانيوز، در این نشست که با حضور مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی، ناصر ذاکری سرپرست مدیریت طرح و برنامه، کمال بیرامیان مدیر مرکز بین المللی رشد قشم و جمعی از علاقه مندان کتاب برگزار شد، رییس مرکز پژوهش سازمان منطقه آزاد قشم  در نقد و بررسی این کتاب گفت: یکی از ویژگی های این کتاب این است که مندرجات آن مجموعه ای از سخنرانی های ماهاتیرمحمد است که آنها را بعد از اینکه از مسند قدرت جدا می شود، ارائه کرده و هدفش از بیان این سخنان کسب قدرت نبوده است.   
زهرا مختاری با تشریح زندگی خصوصی و زندگی سیاسی ماهاتیرمحمد به نقش بی بدیل او  در دو دوره نخست وزیری شامل دوره اول از سال 1981 تا 2003 و دوره اخیر یعنی از سال 2018 تا 2020 اشاره کرد و افزود: با مدیریت وی در این دوران، مالزی در کمتر از چهار دهه از یک کشور فقیر و کم درآمد به کشوری توسعه یافته با درامد چشمگیر تبدیل شد.  
مختاری در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت ماهاتیرمحمد را به عنوان یک مسلمان معتقد در کشورمالزی با تنوع نژادی و دینی از نکات مهم محتوای این کتاب عنوان کرد و یادآور شد: بررسی سخنرانی های مندرج دراین کتاب بوضوح نشان می دهد که او با درایت و مدیریت صحیح، مناقشات مذهبی و نژادی در مالزی را به خوبی کنترل کرده است.
رییس مرکز پژوهش سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با بیان دیدگاه های ماهاتیرمحمد تصریح کرد: وی بر ضرورت قدرتمندشدن کشورهای اسلامی، تشکیل دولت عادل در این کشورها و افزایش درامد آنها تاکید می کند و درخصوص نقش مذهب در جوامع امروز، با رد اسلام افراطی و مذهب حداقلی غرب، اسلام معتدل شرق آسیا را بهترین رویکرد دینی در دنیای امروز می داند.
به گفته مختاری، برقراری وحدت در کشورهای اسلامی، تقویت ارزش های آسیایی، نگاه به شرق و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های غرب در عین تعامل با آن از مهم ترین اهداف ماهاتیرمحمد در دوران نخست وزیری او در مالزی بوده است.    
براساس این گزارش ناصر ذاکری سرپرست مدیریت طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد قشم نیزبه عنوان مبتکر و مسئول نشست انس با کتاب  در این منطقه در معرفی ماهاتیر محمد از او به عنوان یک فرد تحصیل کرده امروزی و روشنفکر مذهبی که نمونه ای از مدیریت موفق در یک جامعه اسلامی را پیاده کرده است، نام برد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.