کرونا جان چند نفر را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گرفت؟

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: آزمایش کرونای ۱۹ هزار و ۳۵۴ نفر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مثبت اعلام شده و ۵۹۳ نفر نیز از اسفندماه سال گذشته جان خود را به دلیل شیوع کرونا از دست داده‌اند.

از اسفندماه سال گذشته ویروس کرونا، ایران را نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان تحت تاثیر خود قرار داد که تعطیلی و اعمال محدودیت طی چندماه را در پی داشت و این شرایط تاکنون نیز ادامه داشته است.

شیوع ویروس کرونا در کنار ایجاد موقعیت های جدید اقتصادی، نیازهایی برای تولید را نیز به همراه داشت، استفاده از ماسک، ژل و الکل زنده عفونی کننده که تنها راه های پیشگیری از این بیماری بودند بیش از هر زمان دیگری مورد توجه عموم مردم قرار گرفتند در حالی که میزان تولید سابق برای نیاز امروز کافی نبود.

بر همین اساس با حمایت دولت و تامین منابع لازم، تولید محصولات بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در دستور کار تولیدکنندگان قرار گرفت که بسیاری از این واحدهای تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارند.

در همین راستا معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفت‌گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه واحدهای تولیدی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ابتدای شیوع کرونا اقدام به تولید تجهیزات بهداشتی برای مقابله با این بیماری کرده اند، اظهار داشت: در این مدت ۹ میلیون ۶۹۰ هزار و ۳۰۶ لیتر انواع الکل، ژل و محلول وایتکس در محدوده مناطق تولید شده است و ۲ میلیون ۵۸۶ هزار و ۳۶۲ لیتر نیز واردات این نوع محصولات را داشتیم.

«محمدعلی وکیلی» افزود: ۶۷ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۶۳۹ عدد دستکش، ماسک و لباس بیمارستانی تولید داشتیم و ۳۳ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۲۸۰ عدد نیز واردات انجام شده است.

وکیلی با بیان اینکه آمار واردات مربوط به زمان آغاز بحران است که هنوز به تولید انبوه دست نیافته بودیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به میزانی توانسته ایم تولید را افزایش دهیم که بیشتر تولیدات خود را به سرزمین اصلی صادر می کنیم.

به گفته وی، میزان اندکی از مواد اولیه تولید محلول از سرزمین اصلی وارد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می شود.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین در خصوص شیوع ویروس کرونا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز گفت: مجموع مراجعین کرونا به مراکز درمانی از ابتدای شیوع این بیماری ۱۰۹ هزار ۲۸۷ نفر بوده است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۵۴ نفر مثبت اعلام شده اند.

وکیلی افزود: ۵۹۳ نفر از اسفندماه سال گذشته جان خود را به دلیل شیوع کرونا از دست داده اند که از این تعداد در منطقه آزاد اروند ۴۳۳ نفر، کیش ۱۹ نفر، قشم ۷۸ نفر، چابهار ۲ نفر، ارس هفت نفر و ماکو ۵۴ نفر فوت کرده اند.

از اسفندماه سال 98 تاکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به بیش از ۸۸۰ هزار نفر رسیده است که بیش از ۶۱۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج میلیون و ۸۷۱ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و 46 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

همچنین استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.