آغاز بارگیری 19 هزار تن سیمان صادراتی در اسکله کاوه منطقه آزاد قشم

بارگیری افزون بر 19 هزار تن سیمان تولید شده در منطقه آزاد قشم برای صادرات به خارج از کشور پیش از ظهر شنبه با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرعامل شرکت سیمان قشم در اسکله کاوه این سازمان آغاز شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، این میزان سیمان که در کارخانه سیمان قشم تولید شده است به یک کشتی خارجی با ظرفیت ناخالص 11هزار و 263 تنی بارگیری می شود.
مدیر فروش شرکت سیمان قشم در گزارش خود به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به بارگیری روزانه افزون بر سه هزار تن سیمان به این کشتی اشاره کرد و گفت: قاعدتا اگر تاخیر غیرمترقبه ای پیش نیاید در شش روز و نیم، کل این محموله  صادراتی به این کشتی بارگیری می شود.
آرمان مصدق به میزان صادرات سیمان این شرکت در سال 99 اشاره کرد و افزود: تاکنون افزون بر 115هزار تن سیمان تولید شده در این کارخانه از اول سال جاری تاکنون به خارج از کشور صادر شده است.
مصدق در باره میزان صادرات کلینکر تولید شده در کارخانه سیمان قشم هم گفت: از اول سال 99 تاکنون نیز میزان صادرات کلینکر توسط شرکت سیمان قشم به خارج از کشور افزون بر 45هزار تن بوده است.
گفتنی است کلینکر یا تفاله کوره به دانه های خاکستری تیره رنگ  با قطر ۳ الی ۲۵ میلی متر گفته می شود که از طریق گرمادهی به خاک رس و سنگ آهک در دمای ۱۴۰۰ الی ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد تولید می شود و بدون اینکه تغییری در خواص آن ایجاد شود می توان آن را برای طولانی مدت در مکان خشک نگهداری کرد. کارخانه های تولید کننده سیمان، کلینکر را برای تولید سیمان در مناطقی که مواد خام اولیه کمیاب اند و یا موجود نیستند، خریداری می کنند.
مقصد صادرات سیمان و کلینکر از منطقه آزاد قشم کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و آفریقاست.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.