افزایش ۵ برابری کالاهای صادراتی در بندر «شهید بهشتی» چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ثبت رکورد جدید در بارگیری کالاهای صادراتی در بندر «شهید بهشتی» چابهار خبر داد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور از تجهیزات مناسب و مدرنی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است، به گونه‌ای که به واسطه این قابلیت بارگیری روزانه کالاهای صادراتی در این بندر به ۱۵ هزار تن ارتقا پیدا کرده است که رکوردی جدید محسوب می‌شود.
آقایی با بیان اینکه به واسطه اقدام‌های توسعه‌ای انجام شده، چابهار دیگر یک بندر سنتی نیست، ادامه داد: عدم محدودیت در پهلوگیری کشتی و پذیرش کالا و ارائه تخفیفات قابل توجه در انبارداری کالاهای معدنی و ساختمانی از جمله قابلیت‌های ویژه این بندر اقیانوسی است.
وی با اشاره به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که فاز نخست آن عملیاتی شده است و در فاز دوم اجرایی قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی صورت گرفته، بندر چابهار ظرفیت بسیار مناسبی جهت صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی به بازارهای هدف نیز دارد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود در بندر چابهار و تخفیفات هدفمند ارائه شده به کالاهای صادراتی موجب رشد قابل ملاحظه ۵ برابری صادرات از ابتدای امسال تاکنون از این بندر استراتژیک شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.