معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس در پاسخ به صدا و سیما:

گزارش قاچاق پرده از منطقه آزاد ارس صحت نداشته و فاقد مستندات قانوني است

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در پاسخ به گزارش منتشره از صدا و سیما مبنی بر واردات پرده قاچاق از منطقه آزاد ارس گفت: گزارش مذکور صحت نداشته و فاقد مستندات قانوني است  و صدا و سیما با انتشار گزارش بدون صحت سنجي آن، در حق منطقه آزاد ارس اجحاف نموده و منطقه آزاد ارس پيگيري حقوقي و قانوني موضوع را براي خود محفوظ مي داند .

به گزارش فرینا، صفر شاسفند ضمن گلایه از گزارش غیرمستدل صدا و سیما افزود: انصاف این بود که صدا و سیما حداقل 50 ساعت در مورد فعالیت های درخشان بخش خصوصی منطقه آزاد ارس و نیز عملکرد سازمان در زمینه های مختلف از جمله میزان سرمایه گذاری، صادرات، تعداد شرکت های دانش بنیان، فعال و در حال ساخت، آمار تولیدات و اقدامات انجام یافته در خصوص مقابله با شیوع کرونا در ارس گزارش تهيه و پخش مي نمود و بدنبال آن یک ساعت نیز نقد سازنده می کرد در صورتی که  در اين شرايط  حساس و بحراني گزارش پخش شده نه  تنها سازنده نبوده بلكه موجب تشويش اذهان شده است .

شاسفند با تاکید بر اینکه در منطقه آزاد ارس تمامی کالاها با حضور گمرک ایران و فرآیندهای قانونی ترخیص می شوند، گفت: ترخیص کالا از منطقه آزاد ارس شامل کالاهای مصرفی و همراه مسافر می باشد که در 8 ماهه اول امسال میزان ترخیص پارچه پرده ای از منطقه آزاد ارس به وزن خالص 800 کیلوگرم و به ارزش تقریبی ١٠ هزار دلار بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: درمنطقه آزاد ارس جمعا ١٧ فروشگاه پارچه و پرده فعالیت دارند که در طول 8 ماهه اول سال 99 حدود 2 هزار و 275 کیلوگرم انواع پارچه و پارچه پرده ای به ارزش تقریبی 28 هزار دلار ترخیص شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در واکنش به شایعه تعطیلی برخی فروشگاه ها در منطقه آزاد ارس نیز گفت: در شش ماهه اول سال جاری امکان ثبت سفارش کالا برای اصناف مناطق آزاد كشور امکان پذیر نبوده و از اوایل مهرماه کلیه ثبت سفارش های درخواستی اصناف در چارچوب لیست اعلامی 800 قلم کالا انجام گرفته است.

شاسفند ضمن تشکر از اعضای شورای تامین ویژه منطقه آزاد ارس و سایر مسئولین در حل مشکلات اصناف عنوان کرد:  در 6 ماهه اول سال علیرغم بسته بودن سامانه ثبت سفارش، در منطقه آزاد ارس براساس دستورالعمل ها  و استفاده از ظرفيت هاي قانوني از محل مانده ثبت سفارش های سال 98 و موجودی انبارها به میزان کافی کالا برای اصناف منطقه ترخیص شده و اصناف منطقه از بابت کمبود کالا برای فروش مشکلی نداشته اند و کم رونقی بازار اساساً ناشی از مشکل جهانی پاندمي کووید 19 بوده است.

وی اظهار کرد: تعداد اصناف فعال دارای پروانه کسب از ارس، تا پایان سال گذشته 1871 فقره بوده که در شش ماهه امسال تعداد آن به 1879 فقره افزایش یافته است که نشانگر تعامل و همکاری سازنده بین سازمان و اصناف است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در خصوص میزان صادرات و واردات در طول 8 ماهه امسال در منطقه آزاد ارس گفت صادرات قطعی و صادرات به سرزمین اصلی از محصولات توليدي منطقه به ميزان 209 میلیو ن دلار بوده و در مقابل میزان واردات که شامل کالای مصرفي و مسافری به داخل منطقه  مي شود، معادل 41 میلیون دلار بوده است.

شاسفند در پایان تراز تجاری منطقه آزاد ارس در طول 8 ماهه را مثبت 168 میلیون دلار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: علیرغم بسته بودن مرزها، مشکلات ترانزیت و حمل و نقل، تراز تجاری مثبت نشانگر عملکرد موفق سازمان، تولیدکنندگان و اصناف ارس بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.